Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Regelbok ved matematikkeksamen. Hva er lov?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hva som er lov å ha i regelboken ved matematikkeksamen (tenker på den lille blå lefsen som koster en 30-lapp i bokhandelen). Jeg har forstått det slik at man kan skrive nærmest hva man vil, bare man ikke legger til ekstra areal eller skriver over noe som står der fra før. Kan jeg skrive på PC, printe ut og lime inn - gitt at det er egenprodusert? Jeg har hørt så mye rart om hva som er lov fra forksjellige lærere - så jeg vet ikke hva jeg skal tro. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så mangel på informasjon av dette blant lærerne at det er skummelt...

Jeg og noen kompiser skrev ut egenproduserte notater fra pc, med liten skrift og illustrasjoner, og limte det inn på de blanke sidene. Ingen som reagerte på det, faglæreren sa heller ikke noe når han sjekket gjennom regelheftet på eksamen i 3mx.

Men det er selvfølgelig noen som kan komme til å reagere! ;)

Lenke til kommentar

Ja, den ene læreren sa at man ikke skulle skrive noe - en annen sa at det gikk fint så lenge man ikke la til ekstra areal.

 

Tenkte å skrive ut fra PC, blant annet en tabell med eksakte trigonometriske verdier. ;) Men veldig kjedelig hvis en av disse pensjonistene som er eksamensvakter har fått det for seg at det er juks å skrive ut fra PC. :/ Har prøvd å google litt, men har ikke funnet noen regeler angående regelbøker.

 

Finnes det forresten noen regel om hvor mange regelbøker man kan ha med? Flere regelbøker gir jo flere blanke sider til rådighet. :innocent: Neida.

Lenke til kommentar

Reglene vi opererte med på skolen jeg jobbet ved var som følger;

-Regelboka kan man ha med på eksamen, og vi anbefaler dette.

-Regelboka skal ikke skrives i før eller under eksamen.

-Hvis det er skrevet i boka skal dette fjernes før eksamen.

-Man har ikke lov til å legge til/fjerne sider fra heftet.

-Brudd på disse reglene kan føre til stryk.

 

Det er altfor lett å jukse med både regelbok og kalkulator, men det anbefales ikke med tanke på at man i værste fall kan strykes til eksamen.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Ok, vi fikk visst lov å skrive i regelboken - men ikke legge til areal. Vet ikke om vi har lov til å skrive på PC for så å printe ut da, siden det skal være egenprodusert, og datautskift kan virke litt for "profft" kanskje?

 

Er ikke snakk om å skrive masse eksmepel og dill og dall, men tenkte å skrive cosinussetnignen mhp. alle vinklene, og en tabell med eksakte trigonometriske verdier, samt en huskeliste over småfeil jeg må sjekke før jeg leverer inn. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...