Gå til innhold

Problem med å koble pc gjennom receiver


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en kenwood 9300d receiver som jeg kobler alt utstyr via og sender det til projektor med en hdmi kabel.

 

Men når jeg skal koble pc gjennom receiver får jeg ikke bilde om det smalt.

 

Når jeg kobler et dvi-hdmi adapter på skjermkortet og hdmi kabel rett til projektor funker det som en drøm, men når jeg skal gå gjennom receiveren får jeg ikke bilde. Receiveren er ny og har støtte for hdcp.

 

Jeg får sette opp dualview i nvidia controlpanel, men den viser kenwooden som monitor. Når jeg kobler rett i projektor viser den epson. Det skal være passthrough på hdmi i receiver, men kan det være at pcen tror kenwooden er skjermen og at signalet ikke går igjennom?

 

Kan noen hjelpe? Utrolig hvor mange timer en kan bruke på slikt. Skal liksom få det til.

 

Mvh brultus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg gjør det samme som deg. DVI->HDMI adapter, HDMI kabel rett i receiver og så videre opp til tven. I kontrollpanelet til nvidia har jeg satt opp dualview, og receiveren min dukker opp slik:

post-94009-1233774655_thumb.jpg

 

Mulig det er noen innstillinger i receiveren som ikke er helt oppe og går.

Er forresten mye kluss med dualview hos meg, så har vært titt og ofte at jeg må restarte pcen etter at endringene er gjort. Spesielt hvis jeg kobler ut kabelen mens pcen er på.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg gjør det samme som deg. DVI->HDMI adapter, HDMI kabel rett i receiver og så videre opp til tven. I kontrollpanelet til nvidia har jeg satt opp dualview, og receiveren min dukker opp slik:

post-94009-1233774655_thumb.jpg

 

Mulig det er noen innstillinger i receiveren som ikke er helt oppe og går.

Er forresten mye kluss med dualview hos meg, så har vært titt og ofte at jeg må restarte pcen etter at endringene er gjort. Spesielt hvis jeg kobler ut kabelen mens pcen er på.

Takk skal du ha. Har ikke vært inne på dette valget i nvidia. Skal sjekke det ut senere idag.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg gjør det samme som deg. DVI->HDMI adapter, HDMI kabel rett i receiver og så videre opp til tven. I kontrollpanelet til nvidia har jeg satt opp dualview, og receiveren min dukker opp slik:

post-94009-1233774655_thumb.jpg

 

Mulig det er noen innstillinger i receiveren som ikke er helt oppe og går.

Er forresten mye kluss med dualview hos meg, så har vært titt og ofte at jeg må restarte pcen etter at endringene er gjort. Spesielt hvis jeg kobler ut kabelen mens pcen er på.

Takk skal du ha. Har ikke vært inne på dette valget i nvidia. Skal sjekke det ut senere idag.

Funka ikke for meg. Ender opp med Switch.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Selv om receiveren har støtte for HDCP er det ikke urimelig å anta at den ikke støtter dine komponenter. Uansett, hvis noen flere har det samme problemet vil du kjapt finne det med en runde på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...