Gå til innhold

XP fortsatt dominerende i bedrifter


Anbefalte innlegg

Mye diskusjon rundt det bildet :p

 

Apropo det bilde, føler ingen assosiasjoner til det, men det var ikke så veldig beskrivende. Da Vista ikke blir nevnt, men kun XP, vil det nok være lettere å trekke assosiasjoner mot XP eller Windows generelt.

 

Tommel ned kan jo være rettet mot det meste ... at markedet sier nei til Linux eller OS X, men ja til Windows generelt. At det er teit at XP og Windows fortsatt dominerer markedet. Etc.

 

Som nevnt tidligere så tror jeg at dette er av grunner som enkelt kan forklares, og vi vil nok se en større migrering fra XP og Vista til W7 enn XP til Vista vil jeg anta.

 

Bortsett fra det så ser jeg ikke det egentlige nyhetsbilde her, ikke blir det trukket frem noen konklusjoner basert på undersøkelsen heller. Det hadde vært intressant å sett hvordan OS X og Linux har påvirket Windows i de siste årene i dette markedet.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte faktisk også på at bransjen sa nei til Vista når jeg så tommelen...

 

Uansett; hvordan vista skulle være raskere enn XP kan jeg ikke skjønne, selv om noen her påstår det gjør det?? For å kunne bruke vista og alle dets "bells and whistles" må man ha en lynrask prosessor og masse minne, og når OS så stjeler dette går vinninga opp i spinninga. Jeg lurer på hva som er vitsen med å kjøpe en datamaskin med super-specs når all kraften blir borte etter at man installert dette super-bloatet av et OS. Jeg bruker en gammel amilo siemens laptop med en 5400rpm harddisk, 512mb DDR og pentium 4 2.6 GHz og den starter opp win XP pro på 20sekunder og loader programmer som photoshop relativt fort. Jeg har flere venner med splitter nye laptops og en ytelse i bruk som er til forveksling lik den på min gamle 256mb, P3 750MHz....

 

Her må det MYE mindre services, effekter, og annet dilldall til for å få til noe som ihvertfall jeg aksepterer. Boikott vista til fordel for noe annet inntil videre sier jeg bare

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det hender jeg må reparere programvare for andre. Da er det oftest slik at de holder seg på god avstand. Når de har Vista setter de seg tett inntill når jeg jobber.

Hvorfor?: Jo, jeg banner og kjefter med meg selv, og det synes de er morsomt.

Jeg bruker XP selv, og har aldri forstått hvorfor et operativsystem skal være det tyngste programmet i en datamaskin.

Microsoft har gått seg vill. De burde kalle seg Macrosoft.

Hvis jeg skal bruke Vista på egen maskin, må det trolig være fordi noen holder en ladd pistol opp til hodet mitt. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...