Gå til innhold

Ta opp video med Canon's liveview...


Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt, men ser ikke ut til at det er noe tråd om dette. Uansett, fant denne på Canon Rumors. Program som tar opp video med hvilken som helst eos camera som har liveview, full kontroll over blender, iso og lukkertid ( vet ikke om lukkertiden bare mørker eller lyser bildet på skjermen eller hvordan den delen funker ), større kontroll en 5D mkII sin videodel, morsomt å leke med.

 

Oppløsningen fra 450D'n er bedre en mitt gamle Canon MV700 videokamera

 

En sjapp test, satser på at de fleste kan spille den:

http://www.sendspace.com/file/f781sv

 

Så klart, egner seg best til stumfilm om en ikke har ekstern mic, og for å være portabel må man ha en laptop ^_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er bare tull og tøys og har ikke noe med videoopptak på Canon DSLR å gjøre.

 

Saken er at alle, eller i hvert fall de fleste, nyere Canon EOS modeller kan vise "liveview" på en PC skjerm dersom du kopler kameraet til en PC via USB. Det dette programmet gjør er bare å "fange" den "videostreamen" som sendes over USB og lagre den til disk, hverken mer eller mindre. Det har altså ikke noe som helst med "videoopptak" på kameraet å gjøre men det bruker kun en funksjon som er der fra før til å lagre en "videostream".

 

Du må altså ha med deg en PC for å gjøre opptak og du får i utgangspunktet ikke lyd men man kan jo ta opp lyd på PCen samtidig. Og i stedet for å dra med seg et Canon DSLR kamera så kan man jo like gjerne ta med seg PCen og et enkelt "web kamera", disse har gjerne innebygget mikrofon også.

 

Som sagt, dette er bare tull! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dette er bare tull og tøys og har ikke noe med videoopptak på Canon DSLR å gjøre.

 

 

Som sagt, dette er bare tull! :thumbdown:

 

Kan ikke si at du har noen veldig overbevisende argumenter for din "knusende" dom :innocent: .

 

Den eneste forskjellen fra 5DII video opptak er jo at du må ha med en laptop til å ta opp på siden disse kamerane ikke er bygget for video opptak. 5DII gjør jo også "bare" opptak av live-view.

Og noe funksjonalitet må man jo forvente ikke er til stede i en slik "hack" funksjon.

Men dette er ikke noe man innstallerer på kamera så det er ingen fare for å ødelegge kamera.

 

Gøy for dem som ikke har råd til en 5DII og som liker å leke seg med video opptak med Canon opptikk.

 

Video i 1023x680 @ 25fps, men regn med noen "dropped frames", fungerer på 450D, 1000D og 40D, etter det som jeg kan se i linkene.

Lenke til kommentar

Ingen overbevisende argumenter for min "knusende" dom?

 

Det mest "knusende" argumentet gjentar du jo selv:

 

Den eneste forskjellen fra 5DII video opptak er jo at du må ha med en laptop til å ta opp på siden disse kamerane ikke er bygget for video opptak.

 

 

Med andre ord, det man får til her er å bruke Canon SLR kameraer som "web kamera". Som sagt, dette er bare tull. :)

Lenke til kommentar

450D kjører ut 848x560, gjennomsnittlig litt under 25fps, la merke til at forkjellige harddisker avgjør ganske mye på opptakskvaliteten aka stutter, lønner seg med en rask en. 40D/50D = 1023x680, 1000D = 768x512...

 

Som sagt, dette er bare leken sin skyld. Det er litt som å kjøre en rusten bil, før man får tak i ferrarien. Deilig dybdeskarphet, bokeh og manuel fokus, hvor finner jeg et webkamera som kan det, Spook?... :dribble: Erstatter ikke 5D's mobilitet eller kvalitet, la inn linken her hvis noen ville prøve seg på litt DSLR "filming", skader ingen ^_^

 

450D har samme problem som 5D når det gjelder aliasing og moire :hrm:

Lenke til kommentar

Hehe, jada ser poenget ditt, dette blir vel "web kamera av høy kvalitet" da. Og beklager om det oppfattes som jeg gikk hardt ut mot TS eller andre her i tråden, det var slett ikke meningen.

 

Det jeg "kritiserte" (eller mente å "kritisere") var hvordan dette ble slått opp på enkelte nettsteder, dvs som om en eller annen "genihacker" hadde klart det Canon selv ikke har klart, nemlig å få til videoopptak på deres kameraer.

 

Og slik er det jo ikke, derfor min sammenlikning med "web kameraer" (men med høyere optisk kvalitet - men det var jo ikke poenget).

 

Det artikkeloverskriften på disse webstedene budde ha sagt var jo "Bruk ditt Canon DSLR kamera som web kamera" eller noe sånt, men det "selger" vel ikke like mye.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...