ostenxx Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Hei der! Har hatt problemer med mitt epox hovedkort http://www.hardware.no/tester/hovedkort/ep...a%2B/index.html etter at jeg installerte det i går og byttet det ut med et MSI K7TTURBO hk. Bruker Connect 3d Radeon 9700 PRO, deaktiverer onchip lydkortet og benytter meg av et Hercules Digifire 7.1. Ellers er det et Pinnacle Tv-kort og et ISDN kort der. Problemet er at jeg bruker min gamle AMD XP 1800+ og 256Mb Twinmos 3200 minne(ta det med ro, det skal bli mer...). Da jeg startet opp maskinen for første gang kjørte prosessoren på 1150MHz og det stod at minnet var av typen DDR(200). Jeg stilte inn prosessoren til normal hastighet ved å stille inn multiplieren på 15 og FSB'en på 145MHz. Men hvordan skal minnet stilles inn slik at det kjører på riktig hastighet, prøvde å bruke med SPD, men PC'en ble ustabil. På auto får jeg resultatet over, men da er den stabil som et fjell. Testet de forskjellige båndfrekvensene i Sisoft Sandra og fikk en overføringshastighet på rund 2,2Gb... DEt er jo 2700 hastighet, eller? Hilsen Øystein PS: Er sikkert noe med biosen fordi jeg rett og slett sliter med å skjønne bruken av den...
Konge Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 En 1800+ operere på 133mhz systembuss og ikke 100 . Normalt skal den gå med 11.5x133 eller deromkring som bør gi 1.53 . Og med 15 x 145 = 2175mhz som gir en nice OC . Hvilke temperaturer får du ved denne hastigheten da ..
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Jeg stilte inn prosessoren til normal hastighet ved å stille inn multiplieren på 15 og FSB'en på 145MHz. Kødder du? Ikke rart at den blir ustabil, du har her overklokket den ganske kraftig. 1800+ Skal kjøe på ca 1530Mhz, med de instillingene du har der kjører den på 2175Mhz. Det kan være flere grunner til at den er ustabil. Første er at Cpu kjører alt for fort, andre er at du har presset minnet for hardt. Minet er bare kvalifisert for 133Mhz. De korekte instillingen er Multiplayer på 11,5 Fsb på 133 og minne/Fsb ration på 1:1.
ostenxx Skrevet 16. april 2003 Forfatter Skrevet 16. april 2003 :-? Stod at det var en Amd XP 1800? til tross for den overklokkingen, men, men, problemet er løst i og med at biosen er oppgradert. Nå skjønte den at det var en Xp 1800+ i... Har allikevel problemer med floppyen da... Kontakten som fulgte med pakken passer bare en vei i hovedkortet, men to i floppyen. Noen so har peiling hvordan den røde stripa skla være plassert på floppyen. Floppyen lyser hele tiden når strømmen er koblet til, så det tyder på en feilkobling? Hadde også problemer med å få start på PC'en i morges. Fant til slutt ut at det var power led on kontakten som jeg måtte ta ut og sette inn på ny. Men hvordan skal kontaktene plasseres? Med teksten opp, eller ned? Dessuten er det flere pinner som kan gi ulike alternativer for å f.eks. slå av maskinen. F.eks. kan jeg ha 4 sekunds delay(ventetid) fra jeg trykker på knappen til PC'en reagerer med å slås av. Hvordan gjøres dette. Åpen for tips om floppyproblemet! Hilsen Øystein
P@rm@nn Skrevet 16. april 2003 Skrevet 16. april 2003 Om flopyen er riktig vei (oppsiden opp) og om du ser på den bakfra så skal den rød stripen være på venstre side. Om lyset lyser hele tiden er det et tegn på at den er feil vei, da kobler du den andre veien (selv om den nå står slik jeg forklarte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå