SiggyT Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Hei, en ting jeg aldri har prøvd meg på er å laste ned siste versjon BIOS. :o Har derfor følgende spørsmål som på noen kanskje kan virke helt på trynet, men når en ikke vet det så vet en det bare ikke :oops: 1. Må vindows innstalleres på nytt etter oppgraderingen? 2. Blir det noen forandringer på desktop'en, installerte programmer, personlige innstillinger o.sv.? 3. Hvordan går man frem når man oppgraderer BIOS? 4. Blir de personlige settingene som allerede er gjordt i BIOS tilbakestillt til default , eller blir de "overført" til den siste versjonen? 5. Er det spesielle ting man må passe spesiellt på i forbindelse med oppgraderingen slik at man ikke legger det helt store egget? Tipper at flere kan ha nytte av noen skikkelig gode svar på dette innlegget. Eller er det faktisk så enkelt at hele temaet blir for dumt??
fondus Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 1: nei 2: Nei 3: Les på hovedkortprodusentens hjemmeside. Varierer fra produsent til produsent. 4: Les på hovedkortprodusentens hjemmeside. 5: Ja, strømbrudd kan medføre at du må gå til innkjøp av nytt mobo.
sedsberg Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Hvis du skulle finne på å oppgradere fra en floppydisk, så dobbelt og trippelsjekk at det ikke er feil på disketten! Oppgradere BIOS fra Floppy er IKKE anbefalt!
simalarion Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Du må i dos får å flashe biosen, spesielt om du har et abit kort, nyere kort gjør det enklere for deg. Før selve flashingen starter kan du sjekke en siste gang om det er den rikgite versjonen du laster ned, i alle tillfeller jeg har hatt en feil versjon har jeg blitt nektet å flashe biosen, heldigvis :wink:. Flashing er spesielt nytting om du vill ha hovedkortet ditt til å støtte nye ting som har kommet, du burdet lese hva oppdateringen innebærer for å se om du trenger det først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå