Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med dårlig signalstyrke til ruter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått utrolig dårlig signalstyrke fra rutern i det siste, kun 1 bar, og den hopper ut hele tia. resultatet ble til at jeg nå snylter på nabon, som har en utrolig dårlig linje fra før, og signalstyrka der er ikke mye bedre.

 

Et par ting som har skjedd i det siste iforbindelse med pc'en, flytta den fra et rom til et annet. Ikke snakk om store forandringen, det nye rommet lå vegg i vegg med det gamle. Det jeg tenker kanskje kan ha noe å si, var at pc'en før sto rett over pc'en, det gjør den dermed ikke i den nåværende stilling. Rutern står btw i 1 etasje, pc'en i 3. Har ikke vært noe problem før (snakk om 4-5 år uten prob).

 

Neste punkt er at jeg byttet skjermkort her om dagen, da det gamle tok dukken av uante grunner. Et nytt ati 4870 hd kort er det jeg nå bruker. Vil ikke tro at det vil ha noe å si, men uansett...

 

En annen ting er at jeg reformaterte harddisken, fikk opp masse bsods og stuff (får forsåvidt fremdeles det). Begynte å skje etter jeg fikk nytt skjermkort, defekt? (ikke stor diskusjon om det, vet det er feil forum). Mulig at det er noe annet som er galt også forsåvidt, da pc'en gjorde mye forskjellig rart like før skjermkortet døde.

 

Tror jeg har tatt med det meste nå, generelle speccs er :

intel 6600 CPU

Ati 4870 hd

Gigabyte hovedkort

mist 600w psu

OCZ platinum ddr2 6400 XTC dual channel (4 gb)

Windows Vista ultimate 64 bit

 

Noen tips på hva som er galt? Om det er mulig å fikses osv?

 

Takker for all hjelp

 

Mvh,

 

BoondockSaint

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdaterte driveren med driver fra fabrikantens hjemmesie, utgjorde ingen forskjell.

 

men jeg har lett litt rundt og oppdaget at jeg bruker "Atheros AR5005GS Wireless Network Adapter".

 

Videre står det "PCI bus 5, device 0, function 0", der den er plassert regner jeg med.

 

Er det mulig jeg bruker et trådløst nettverk som er integrert i hovedkortet og ikke selve nettverkskortet?

 

Kan i det hele tatt ikke finne noen info om nettverkskortet jeg har inne på PC'en (blandt "devices" osv).

 

Noen mulighet til å fikse dette i så fall?

Lenke til kommentar

Jepp, den står oppå et bord nå, ca 1m fra alle andre ledninger. tror heller det er noe galt med nettverkskortet mitt nå egentlig. Har reinstalert driveren, og er inne på "SMC wireless Configuration Utility". Det står ingen ting der, og jeg kan ikke trykke på noe(feks "create profile"). Mulig at windows rett og slett ikke registrerer at jeg har satt inn et kort i pci porten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...