ostenxx Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 :o Hei der! Vet ikke om denne posten har havnet på riktig sted, men, men... Problemet er at jeg, etter å ha skiftet til nytt hovedkort, ikke får min floppydisk til å funke. Har koblet kabelen inn i floppydiskuttaket i hovedkortet og koblet den inn i floppydisken. Men det eneste som skjer er at jeg får en feilmelding om at den ikke kunne lastes, og intet annet skjer en at det lyser gul av lampen på den. I min datamaskin er ikonet oppe, men det skjer ikke noe når jeg trykker på det.... Noen som har peiling?
Admin'c Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 er kabelen opp ned enten på hk eller på floppy?
OddKenny Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Sikkert satt kabelen feil vei. Det er faktisk mulig å gjøre.
Hellslayer Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 jeg har samme problem, og jeg har prøvd og snu kabelen 4 ganger uten hell
simalarion Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 har hatt samme problem, byttet til en nyere, raskere rund kabel, fikser problemet for meg
ostenxx Skrevet 15. april 2003 Forfatter Skrevet 15. april 2003 :o okey... på hk'et passer bare kabelen en vei, men hvor skal den røde stripa på kabelen være plassert i forhold til floppyens bakende? høyre, el. venstre? Nå står den til høyre... Er dere sikker på at det ikke er noe i bios jeg har stilt inn feil? Dette er mitt nye hovedkort:
sedsberg Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Rød stripe indikerer pin-1. Let etter et 1-tall eller en pil rundt sokkelen på HK og floppy. Den enden hvor noen av lederne er vridd skal i floppy. Obs: På noen floppyer er det faktisk kun mulig å sette kabelen i feil vei, med mindre du knekker vekk en liten avbrytbar del på PCB'et.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå