Gå til innhold

kan man finne kjøpsdato/garantibevis ved hjelp av IMEI nummer?


oajen

Anbefalte innlegg

Har en SE K850i som jeg sliter med akkurat nå.

touch knappene låser seg og jeg må ta batteriet ut av telefonen for å få startet den opp igjen,av og til fungerer heller ikke dette.

har hatt den ikke på lokal butikk og fått den "oppgradert" uten nevneverdig effekt,den låser seg like mye som før oppgraderingen.

 

Telefonen er kjøpt brukt av en kar som aldri sendte med kjøpskvitteringen,har selvsagt heller ikke tatt vare på navn og email adresse til selger.

så nå sitter jeg kun med esken og IMEI nummer

 

Mitt spørsmål er: går det å finne ut hvor og når telefonen er kjøpt med hjelp av serienummer eller IMEI nummer??

 

Eller er det bare å finne frem en hammer og banke dritten flat og kjøpe en ny telefon

Endret av oajen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få altid med kjøpskvittering! :)

 

Denne telefonen tror jeg er blitt for gammel til at noen kommer til og ville ta service på den uten noen form garanti papir. Dersom telefonen er kjøpt med f.eks Telenor binding, kan muligens Telenor se hvilket nummer, samt hvem forhandler som har solgt telefonen, og det kunne i terorien gått ann og kontaktet forhandleren, som igjen muligens kunne gitt deg en kvittering. Om de gir ut disse opplysningene til en tilfelding person som ringer, det er jeg ikke så sikker på, eller om de i det heletatt har muligheten til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...