Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en Rebooter seg ved start av spill


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

 

Jeg har nettop kjøpt meg ny PC og fikk en kjekk fyr til å sette den sammen for meg. Den funker strålende helt til jeg skal starte et spill eller av og til avslutte et spill. Da bare rebooter den seg selv helt automatisk. Dette er et ganske irriterende problem.

 

Jeg bruker da windows xp 64 bit.

Har disse specsa:

HIS Radeon 4870

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

MSI P45 hovedkort

Corsair 4 gb ram.

 

Alt har blitt installert skikkelig.

 

Håper det er noen smarte personer som kan finne ut av problemet

 

Takk

Endret av Zomged
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag når jeg skrudde på pc'en og kom i windows fikk jeg denne feilmeldingen:

 

BCCode : d1 BCP1 : FFFFFAE19A2F6DA0 BCP2 : 0000000000000002

BCP3 : 0000000000000000 BCP4 : FFFFFADF812CD13E OSVer : 5_2_3790

SP : 2_0 Product : 256_1

 

 

Technical information about the error report:

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER8695.dir00\Mini012709-01.dmp

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER8695.dir00\sysdata.xml

 

EDIT:

 

CPU: 46 Grader

System: 47 Grader

Virket mye synes jeg

 

Har kjørt MEMTEST og det er visst ingenting gale med minnet

Endret av Zomged
Lenke til kommentar
Har du mulighet til å hente ut dumpfilen fra "C:\WINDOWS\Minidump" ? Hvis du bruker XP.

 

Er ikke helt sikker på hva du mener her, men hvis du mener å lese den så kan jeg ikke det.

 

Det jeg lurer på er om du kan gå på "Start" og deretter "Kjør". Skriv inn som i bildet under, og trykk enter.

post-134854-1233557504_thumb.jpg

 

Da skal du få opp dialogvinduet som vist under. Jeg går ut ifra at det er WinXP du bruker og at systemet ditt har klart og lage en dmpfil etter crashet. :)

post-134854-1233557568_thumb.jpg

 

Last opp .dmp-filen med datoen som er lik/nærmest sist systemcrash, så legger du URL her. Så kan jeg se om jeg finner noe finurlig.^^

Lenke til kommentar

Hei Zomged.

 

Beklager for sent svar. :) Du har ikke tilfeldigvis et USB-headset, en USB stick eller noe slikt som har C-Media CM108 Audio I/O Controller ? Isåfall ut ifra hva jeg ser, så er det driverfilen "cm108.sys" som prøver og gjøre noe den ikke får til. :)

 

Har du et hovedkort med C-Media audio controller ? Uansett ville jeg prøvd og oppdatert driveren og sett om du hadde fått BSOD igjen. :)

Lenke til kommentar
Hei Zomged.

 

Beklager for sent svar. :) Du har ikke tilfeldigvis et USB-headset, en USB stick eller noe slikt som har C-Media CM108 Audio I/O Controller ? Isåfall ut ifra hva jeg ser, så er det driverfilen "cm108.sys" som prøver og gjøre noe den ikke får til. :)

 

Har du et hovedkort med C-Media audio controller ? Uansett ville jeg prøvd og oppdatert driveren og sett om du hadde fått BSOD igjen. :)

 

Det har jeg vet du :)

Dette skal sjekkes og takker så meget for svar. Hvis problemet oppstår igjen sier jeg ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...