Gå til innhold

Oppsett til overklokking


Sycrob

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt AMD oppsett, hvor også skikkelig overklokking skal være et kriterie. Jeg lurte derfor på deres synspunkt på dette oppsettet, egne erfaringer, eller enkelt og greit kunnskap om disse komponentene ;) Systemtet skal kjøles med vann.

 

-Abit NF7-S V2.0

-AMD Athlon XP2500+ (Barton)

-2*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

 

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fin ut den der. Har samme hovedkort og er fornøyd. Så mye klokking har det ikke blidt, men det er pga min bedritene palimo xp2000+ og kjøleren dens.

Du har ikke vurdert å prøve å få fatt i en 1700+ super stepping?

Og om du vil slå til kan du jo kjøpe Twinmos 3700 så kan du kjøre med god Cl på selv de høyeste frekvensene.

En annen ting jeg ikke er sikker på, men er det ikke slik at de fleste kort klarer seg bedre med færre ramslotter brukt, og at det dermed er bedre med 1*512 enn 2*256?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg akkurat tenkte på abit kortet var at det var på tilbud på komplett, og jeg har jo hørt en del bra om det. Men hvordan er xp2500+, og overklokkingsevne? Store forskjeller på steppinger o.l.

 

Til deg som spurte angående en xp1700, så har jeg vært inne på tanken, men det er surt om man får en med elendig stepping, og klokkinga ikke blir rare greine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...