Gå til innhold

BK: Høststorm på Jæren


annto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg liker utsnitt 2 mest, det er nok bare en smaksak. Men i det første bilde forstyrre gresset litt fordi det er det eneste innslaget av den fargen.

 

MEN i versjon 2 er den store steinen som "stikker" inn i bildet fra bunnen i midten litt i veien.

 

Men skikkelig fint motiv, vannet funker skikkelig bra her. (sånn som bølgene slår inn.)

Lenke til kommentar

Jeg ville foretrukket en mellomting. Jeg likte steinene og stråene nederst i det første bildet, og synes de bør være med. Hvis du tar utgangspunkt i det første bildet og legger til litt på kantene (som på panoramaet), og tar vekk litt av himmelen så tror jeg det begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemelding!

 

Funker d bedre med dette utsnittet? Hvor steinen i midten er borte... :)

Der finnes ikke alltid fasitt svar, nå kan det virke som at den steinen som er i bildet er for nærme bunnlinjen og det lille snev av sandstrand som er igjen gir en rar proposjon med mengden himmel osv osv. men slike ting er ofte en smak sak osv. om du tar utgangspunkt i original bildet så kan du gjøre mye morsomt i photoshop for å unngå at synet blir trekt så mye mot gresset i forgrunnen, (skyggelegge eller skifte fargetonen osv.)

 

Det viktigste er at du liker det selv og ser hva som er bra og hva som er mindre bra, til neste gang. Innimellom er SKIKKELIG bra motiver taste klikk unna perfekt og andre ganger er dem tapt, det er opp til deg alt dette, om du gjør bare som andre sier så vill det bli vanskelig for deg å utvikle en stil.

Lenke til kommentar

Liker også stråene i den første utgaven, men samtidig ble det litt mye himmel der.

På panorama-beskjæringen syns jeg det blir litt tomt og nakent, og uten noen orgentlig forgrunn.

Så en mellomting, ja kanksje det?

Flott motiv/lokasjon forresten.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Jeg mener også at d forsåvidt er en smak sak, panorama eller ikke, men setter veldig pris på å få tilbakemeldinger og forslag til hvordan bildet kan gjøres bedre. Er ting som jeg ikke hadde kommet på av meg selv, men som jeg ser klart med en gang noen sier d. :)

 

"Problemet med det siste bildet er at steinen og fyret kjemper om oppmerksomheten (blikkpunkt)"

Dette er en av tingene jeg såg helt klart når d ble komentert :)

 

Så til hvorfor den svære rammen :)

Ikke noe grunn egentlig, hehe... Den såg ikke så stor ut i photoshop. Jeg synst noen bilder kommer bedre frem om du legger en mørk kant rundt. Men d er vel kanskje måte på hvor svær... :lol:

Lenke til kommentar
Jeg mener også at d forsåvidt er en smak sak, panorama eller ikke, men setter veldig pris på å få tilbakemeldinger og forslag til hvordan bildet kan gjøres bedre. Er ting som jeg ikke hadde kommet på av meg selv, men som jeg ser klart med en gang noen sier d. :)

 

"Problemet med det siste bildet er at steinen og fyret kjemper om oppmerksomheten (blikkpunkt)"

Dette er en av tingene jeg såg helt klart når d ble komentert :)

 

Så til hvorfor den svære rammen :)

Ikke noe grunn egentlig, hehe... Den såg ikke så stor ut i photoshop. Jeg synst noen bilder kommer bedre frem om du legger en mørk kant rundt. Men d er vel kanskje måte på hvor svær... :lol:

Jo jeg skjønner deg, jeg bare var ikke helt sikker om du tok hva vi sa her inne for lov liksom :)

 

Håper ikke dette er out of line men jeg laget en versjon av bildet med litt annen lys setting of farger, for å vise hva man kan gjøre for å spenne litt i bildet, og gjemme ting som er i plain view.

 

Du må bare si i fra så skal jeg fjerne bildet så fort som fy om jeg var "way out of line"

 

post-147000-1233334294_thumb.jpg

 

jeg mørkla her himmelen og steinene i forgrunnen, himmelen får mer konturer og steinene tar ikke så mye oppmerksomhet lengre. Jeg justerte også opp de grønn og røde kanalene fordi jeg syns bildet hadde ett lite blå skjer som det heter. (Bildet har nå ett pittelite grønn skjer, men jeg så det ikke før etter jeg lagret :)

 

Bildet kan se ut som det bryter litt opp her og der, men det er fordi jeg ikke hadde original filen som da har mye større muligheter.

 

 

Du spurte strengttalt ikke om dette så jeg trår forsiktig nå :) God helg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...