Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kluss med delt bolig


nidorina

Anbefalte innlegg

Vi er to damer som eier ett hus sammen. Dvs jeg eier 1 etasje og hun andre eier 2 etasje m/garasje.

Hun i andre etasje ønsker nå å bygge ett rom over garasjen.

I loftrommet over garasjen står varmtvannsberederene. Vår og hennes står der.

Siden hun nå skal bygge ett rom her så ønsker hun selvfølgelig å få flyttet disse vamtvannsberederene.

 

Tidligere eier eide hele huset og seksjonerte huset før hun solgte en leilighet til hver av oss.

Hun skulle nok etter mitt hodet ha skilt av disse varmtvannsberederene før seksjoneringen fant sted.

Slik at min stod på min eiendom og den andre på hun i 2 etasje sin eiendom.

 

Men så er saken slik, at det er snart 8 år siden vi kjøpte disse leilighetene. Jeg regner med at evt eigerskifte forsikring ikke vil gjelde lenger?

 

Nå ønsker jo hun i 2 etasje å få denne flyttet. Er det noen som har en formening om hvem som skal dekke kostnadene her?

Har vi noe krav siden seksjoneringen av huset ikke har vært god nok?

Er det mitt ansvar å ta del i dette når varmtvannsberederen har stått på hun i 2 etasje sin eiendom i 8 år uten at det tidligere har vært noe problem? Og hun har vært klar over det? Også når hun kjøpte leiligheten i huset?

Eller er det mitt ansvar å betale for flyttingen av tanken siden den står på hennes eiendom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er at utbygger betaler eventuelle kostnader med å flytte varmtvannsberederen, mot at du ikke gir innsigelser mot utbyggingen.

 

Hun kjøpte seksjonen i fullt viten om at det var en "heftelse" på den; din varmtvannstank. Høres rimelig ut at den som vil endre en etablert tilstand også bør bære kostnadene. Eventuelt kan dere jo dele likt hvis du føler deg snill.

 

Eventulle lover og regler er det sikkert andre som har på lur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...