Gå til innhold

BK: Standup med tekstur


scoop3x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bildet har bedre komposisjon enn det forrige, men det sliter med de samme problemene som det andre. Det er fortsatt for mørkt, og hvitbalansen er fortsatt helt, helt feil. Dette må du rett og slett passe på når du er i studio.

 

Har du skutt JPEG, eller har du skutt med RAW? Har du brukt RAW kan du med letthet redde dette bildet, er det JPEG sliter du mye mer med å få hudtonene slik de skal være.

 

Ellers syns jeg heller ikke du har vært like heldig med kontakten med modellen her, hun virker for seriøs, på en måte.

 

Og igjen, hun virker ikke helt skarp.

 

Lyssettingen som sådan er fin, tonene er gode og jevne. Men som sagt, for mørkt. Bruk en større blenderåpning, det er mitt tips.

Lenke til kommentar
Har du skutt JPEG, eller har du skutt med RAW? Har du brukt RAW kan du med letthet redde dette bildet, er det JPEG sliter du mye mer med å få hudtonene slik de skal være.

 

Bilde er tatt i JPEG så det ble vanskelig, men jeg skal prøve å få modellen til la meg ta noen flere bilder. så jeg får rett hvitbalanse og skarpere bilder, takk for tipset med blenderen.

Lenke til kommentar

Bilde er i grunnen helt greit, intet mer, intet mindre. Den gule fargen du snakker om ser jeg tydelig, og det gjør at bildet blir litt ødelagt. Visst du har tatt bilde i formatet RAW, kan du manuelt stille hvitbalansen. Teksturen i bakgrunnen passer ikke motivet i det hele tatt. Her bør du kanskje blende litt mer. Ellers ser bildet helt falskt ut. Litt blurret et par steder også, og det mangler også en "kontakt" med modellen som sagt.

Endret av Tor92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...