Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bilstereo - trenger råd!

Hyzer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde innbrudd i bilen og ble frastjålet vår Audi Consert bilstereo for noen mnd siden. Ble totalt sjokkert da jeg oppdaget hvor dyrt dette anlegget var (16-17 tusen i følge Audi...!). Noen som kan forklare meg hvorfor? I mine øyne var det bare en helt ordinær CD-spiller og en middelmådig radio - med Audi-logo på... Noe jeg ikke har forstått?

Uansett - trenger noe nytt - og gjerne noe som spiller MP3 enten i form av innebygget harddisk, eller støtte for flashminne kort, og iPod - docking hadde også vært kjekt. Noen som har noen anbefalinger?

-M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkel markedsføring egentlig: Concert-pakka koster sannsynligvis LANGT mindre i innkjøp, si 2-3000,- for moro skyld. De aller fleste kjøper slike stereopakker som ekstrautstyr når bilen er ny, og om selgeren da kan "slenge på ei Concert-pakke" som koster 16-17K kan han si at de får "gratis" ekstrautstyr for 16-17K på kjøpet, mens den egentlige kostnaden kun er 2-3000,-.

Dessuten er det vel på originaldeler og service det tjenes mest penger, prisen på selve bilen er vel som regel satt så lavt som mulig.

Skrevet

Epifant - dette ante meg - takk for avklaringen :-)

Dammed - takk for tipset - regner med at denne vil passe med høytalerene som sitter i bilen fra før? Er vel ihvertfall 4 høytalere + Sub - men regner med at det er temmelig standard...

-M

Skrevet

sub'en har nok en aktiv fortsterker som du kobler på sub linje utgangen og de 4 høyttalerne kobles nok direkte til spilleren.

Du kan trippelsjekke med en butikk som bilradiospes.no om den passer din bil, de driver også og monterer, så hvis du ikke føler for å gjøre det så er det nok ingen problem å få avtalt en installasjon. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...