Gå til innhold

Hjelp til ny TV?


Anbefalte innlegg

Hei! Da er det på tide og slenge Samsung 26" min på badet, og få en ordentlig TV til stua. Setter pris på alle tips, trenger masse hjelp! :)

 

Størrelse:

Trenger nok minimum 37", 42" hadde vært flott :)

 

Prisklasse:

Under 10.000,-

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

X2 HDMI, FullHD.

 

Hva slags kildesignal har du?

Kabel-TV inkl i husleia, men vurderer ordentlig digital-TV

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Wii, DVD-spiller, Media Center-PC

 

Skal du koble til pc?

Ja, men 95% av PC-bruken min er Media Center og film.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal bruke den til mediasenter så er nok LCD det beste valget. Samsung har en 37" i 6 serien som du kan sjekke ut, men er ikke helt sikker på hvordan det ligger ann med prisen på den.

 

Hvis du legger på 3 lapper så kan du få 37" Pioneer LCD og det er i mine øyne den beste LCD-en på markedet nå.

 

Den har akkurat falt fra 15 - 13 000:).

 

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...200&id=1341

Lenke til kommentar
Siden du skal bruke den til mediasenter så er nok LCD det beste valget. Samsung har en 37" i 6 serien som du kan sjekke ut, men er ikke helt sikker på hvordan det ligger ann med prisen på den.

 

Hvis du legger på 3 lapper så kan du få 37" Pioneer LCD og det er i mine øyne den beste LCD-en på markedet nå.

 

Den har akkurat falt fra 15 - 13 000:).

 

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...200&id=1341

 

Har du sett den Pioneer skjermen Bava? Kan evt du komme med dine inntrykk men må si den er grisedyr og at det koster å være kar..

Lenke til kommentar
Siden du skal bruke den til mediasenter så er nok LCD det beste valget. Samsung har en 37" i 6 serien som du kan sjekke ut, men er ikke helt sikker på hvordan det ligger ann med prisen på den.

 

Hvis du legger på 3 lapper så kan du få 37" Pioneer LCD og det er i mine øyne den beste LCD-en på markedet nå.

 

Den har akkurat falt fra 15 - 13 000:).

 

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...200&id=1341

 

Har du sett den Pioneer skjermen Bava? Kan evt du komme med dine inntrykk men må si den er grisedyr og at det koster å være kar..

 

13000 er ikke så "monstrøst" prissmessig i forhold til hva de forlangte for denne tv-en tideligere. Nå ligger den litt over andre modeller, men det kan den godt gjøre. Jeg har sjekket tv-en flere ganger siden jeg vurderer å kjøpe den som tv nummer 2.

 

Pioneer har brukt en del av sin plasmateknologi for å få frem den beste kontrasten og det dypeste sortnivået de kan klare. Kurosort er det ikke, men dynamikken i bildet er forbløffende til å være en LCD. Skjermen har det samme kontrastfilteret som Pioneers plasmaskjermer og dette hever tv-en langt over Sharps egne modeller.

 

Jeg nevner det siden Sharp har laget panelene på disse tv-ene. HD bildene er blant de beste jeg har sett. Fargene, dynamikken og ikke minst effektiv støyreduksjon skaper ekstremt klare bilder med farger som nærmeste hopper ut av skjermen. Mye av dette skyldes den klare hvitfargen tv-en har og dette er sjelden på en digital skjerm.

 

Tv-en er utstyrt med 100hz, men Pioneer har ikke overdrevet effekten slik at ”videolooken” ikke er plagsom. Det er mulig de kunne gitt brukeren muligheten til å stille interpoleringen, men det har de utelatt på denne modellen. Begrensningen av 100hz gjør at tv nok kan få mild motionblurr i raske sekvenser, men dette var ikke plagsomt da jeg sjekket tv-en med den nest siste Jason Bourne filmen.

 

Bildet holdt seg fint selv når Bourne jogger bortover stranden med håndholdt kamera. Jeg testet dette med nærbilder hvor det et mye bevegelse.

 

Jeg har ikke fått sjekket tv-en skikkelig med dekoder så akkurat hvordan den er på slike signaler kan jeg ikke svare på, men de fleste tester sier at den er en av de bedre på dette. Jeg har sett den på Expert og i forhold til andre tv-er på veggen så virket det som Pioneer kunne skilte med langt mer dybde på sd signaler enn de andre tv-ene som var der.

 

Jeg testet noen dvd filmer og det så meget bra ut.

 

Pioneer har ikke gått etter unormalt skarpe bilder, men heller prøvd å nærme seg plasma skjermens formidable evne til å vise gode naturlige bilder. Deres lcd serie har ganske myke bilder til en lcd skjerm å være og det er rart ikke flere produsenter har tenkt den tanken for premien i forhold til billedkvalitet er ganske stor.

 

Det eneste negativet jeg så var at bildet fikk litt mild smearing på en eldre dvd. Trolig kommer det av at støyreduksjonen var stilt for høyt, men jeg fikk ikke stilt den ned for å bekrefte dette.

 

Alt i alt er dette i alle tilfeller den beste lcd skjermen jeg har sett…

Lenke til kommentar

Okey, tusen takk for alle innspill :)

 

Pioneer'en ble nok litt for dyr ja, men kikket litt rundt, og står middlertidig mellom:

Sony Bravia KDL-40V4000 og Samsung LE40A656.

 

Teknofil valgte Sony'en, men har personlig bedre erfaring med Samsung, så får ikke helt bestemt meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...