Gå til innhold

T610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

levlex:

 

Ulovlig? Sa bare at dere to virket veldig arrogante. Spesielt i de kommentarene der.. Synes det er unødvendig..

 

B0hemen:

 

Ja det gir et litt annet intrykk, men man må ikke glemme at det der er ute i dagslys+ at gjenstanden er lengre bort. For å dra den litt langt: du kan ikke ta bilde av et nålehode og slottet for så å sammenligne kvaliteten på bildene. (med t610 kameraet vel og merke). Ser du hvor jeg vil hen?

 

Uansett så sa vel molna at han skulle ta nye bilder så vi får se da..

Lenke til kommentar

"For å dra den litt langt: du kan ikke ta bilde av et nålehode og slottet for så å sammenligne kvaliteten på bildene"

 

Kamera: Stemmer det. Tror nok det bilde jeg viste til nå er mer representativt for det jeg kommer til å bruke kamera til. Det jeg først reagerte på var at du bare hadde lagt ut 1 bilde og det bilde var det var dårligere enn alle de andre bildenen jeg har sett tatt med T610. PLusser man på at bildet lå på en simens-side så syntes jeg det hele virket litt snodig. Er det arrogant å være kritisk til kilder? Aner ikke hvem du er, så for meg er det veldig naturlig å ikke ta alt for god fisk.

Kan du ikke legge ut flere bilder?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd mobilen da. :)

 

Ja, jeg syns det er litt arrogant å si : Siden du eier en nettside om ett bestemt merke, så gjør du alt du kan for at et bilde tatt med et annet merke skal bli dårlig. Det er det jeg reagerer på da. Syns slike kommentarer ikke hører hjemme noe sted..

Og kritisk til opplysninger, klart man skal være det, men slike kommentarer syns jeg bare er barnslige i en slik sammengheng. Syns denne "vi er alle mot molna" tingen her inne har gått litt for langt... :shrug: (kan vi forresten ikke diskutere dette i det vide og brede nå, tror de fleste har skjønt hva jeg mener, og jeg har skjønt hva dere mener..)

 

Men han sa jo han skulle prøve å ta nye bilder? Så da er det bare å vente, eller?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri prøvd mobilen da. :)

 

Ja, jeg syns det er litt arrogant å si : Siden du eier en nettside om ett bestemt merke, så gjør du alt du kan for at et bilde tatt med et annet merke skal bli dårlig. Det er det jeg reagerer på da. Syns slike kommentarer ikke hører hjemme noe sted..  

Og kritisk til opplysninger, klart man skal være det, men slike kommentarer syns jeg bare er barnslige i en slik sammengheng. Syns denne "vi er alle mot molna" tingen her inne har gått litt for langt...  :shrug:  (kan vi forresten ikke diskutere dette i det vide og brede nå, tror de fleste har skjønt hva jeg mener, og jeg har skjønt hva dere mener..)

 

Men han sa jo han skulle prøve å ta nye bilder? Så da er det bare å vente, eller?

 

Bare lurer, hvorfor backer du opp molna HELE tiden? :roll:

 

Jeg prøver å spørre deg igjen: er du dama til molna? Eller er du en "venn" av molna?

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å få tatt flere bilder i løpet av dagen.

 

Du dennis88 kan slutte med disse barnslige mann som liker menn-anklagene dine, ellers vil jeg be om at du blir bannet herfra. Slike personlige ting kan du ta på PM :grumpy:

 

Jeg ser ikke en på en "dame" som en mann...

 

Det er bare veldig rart at kamera alltid "ignorerer" det spørsmålet... :roll:

Lenke til kommentar

tja... er ikke godt å si...

 

men det er vel til steder med dårligere belysning...

 

den kan da ikke koste så mye, det er da ikke noe mere ennen liten lampe som skal lades opp og blinke...

ikke noe tekniske saker lissom...

 

jeg ville heller hatt innebygd kamera med blitz som kan settes på hvis det er bruk for det enn et kamera med blitz som man må ta av/på... det har sikkert lett for å bli liggende hjemme...

blitzen er vel bare sånn hvis det blir om kvelden og sånt...

Lenke til kommentar
Jeg har aldri prøvd mobilen da. :)

 

Ja, jeg syns det er litt arrogant å si : Siden du eier en nettside om ett bestemt merke, så gjør du alt du kan for at et bilde tatt med et annet merke skal bli dårlig. Det er det jeg reagerer på da. Syns slike kommentarer ikke hører hjemme noe sted..  

Og kritisk til opplysninger, klart man skal være det, men slike kommentarer syns jeg bare er barnslige i en slik sammengheng. Syns denne "vi er alle mot molna" tingen her inne har gått litt for langt...  :shrug:  (kan vi forresten ikke diskutere dette i det vide og brede nå, tror de fleste har skjønt hva jeg mener, og jeg har skjønt hva dere mener..)

 

Men han sa jo han skulle prøve å ta nye bilder? Så da er det bare å vente, eller?

 

Hakke på Molna? Er det noe jeg har gått glipp av? Hvorfor skulle man mobbe en av de mest erfarne på hele forumet? Fyren prøvde sikkert å få frem at det var litt rart at det lå èt bilde på ClubSiemens tatt med t610, og at det sugde bg-time! (noe som det gjorde)

 

Ps. Var ikke arrogant, bare litt sarkastisk. :wink:

Lenke til kommentar

Sitter blitzen nærme linsen er det mye større sjanse for å få røde øyne, men det beste er selvfølgelig et ekstra blink.

 

Sitat Akamera.no:

Hvorfor blir så øyne røde når man tar bilder?

Hvis et øye hadde reflektert lys perfekt så hadde denne effekten ikke eksistert. Desverre er øyne organiske ting, og er derfor ikke perfekte :) Det som derfor skjer er at lyset fra blitzen reflekteres i øyet til den du fotograferer, og reflekslyset treffer linsa. Dette reflekslyset (som går ut fra øyet i en kjegleform) er rødt på grunn av blodårene inne i øynene, og man får den såkalte rødøye effekten.

 

Den beste løsningen mot å få røde øyne på bilder, er å bruke en ekstern blitz, enten rettet direkte mot fotoobjektet eller ved "bounce", dvs å rette blizen mot et hvitt tak, eller en vegg eller liknende

Lenke til kommentar
Sitter blitzen nærme linsen er det mye større sjanse for å få røde øyne, men det beste er selvfølgelig et ekstra blink.

 

Hvis man skal nevne det BESTE så er det faktisk bare ett vanlig lys (mange kameraer har denne funksjonen), men ett blink funker også :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...