Gå til innhold

Finne sin løpeblogg


Finne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ingen som har rett når det gjelder hva som er den riktige treningsmetoden, men jeg syns du presser deg selv litt for hardt. Det kan ende med overtrening. Så pass på hvis du plutselig føler deg veldig sliten og ikke får noe progresjon ut av treningene dine.

 

[hva jeg har lært igjennom tiden]

En langkjøring skal ta lang tid og trenger dermed ikke nødvendigvis være så veldig lang på distanse. Virker som du går for lang distanse på kort tid, da heter det distansetrening. Langkjøring skal ha en puls på fra 60-75(80)% av makspuls. Det betyr at du ikke bør ligge over 160 i gjennomsnitspuls over hele turen.

[\hva jeg har lært igjennom tiden]

Lenke til kommentar

Har alltid hatt en tendens til å presse meg selv for hardt, og det har som regel slått dårlig ut. Har vært igjennom et par belastningsskader før, så vil helst forebygge å erfare en til. Flott at du bidrar, skal være mer oppmerksom på treningsmengden.

 

Jeg har aldri drevet med langkjøring sånn regelmessig, så jeg har begynt helt smått. 1 mil i begynnelsen, hvor jeg da løper i ca en time og ligger mellom 60-80 % av maks, som du nevner.

Du refererer nok til mine innlegg i uke 1, hvor de øktene hvor det står langkjøring på, heller skulle hatt betegnelsen "hurtig langkjøring". Har hatt noen omjusteringer på bakgrunn av fotballtrening, men er klar over at rolig langkjøring ikke tilsvarer en intensiten over 80 %, hvor da varigheten skal være fra 30 min til flere timer.

Endret av Finne
Lenke til kommentar

Evaluering av uke 4:

Mandag: 1 mil - Rolig langkjøring på grensen til godkjent

Tirsdag: 4x4

Onsdag: 3 km - Restitusjon

Torsdag:

Fredag: 1,5 mil - Rolig langkjøring

Søndag: 4x4 min

 

Kommentar:

Den forbaska snøen ødela nesten hele uken.

Målsetting for uke 5:

Tirsdag: 1 mil rolig lankjøring

Torsdag: 4x4

Fredag: 1 mil rolig lankjøring/5 km restitusjon(dersom det ikke blir halvmaraton på lørdag)

Søndag: 5 km hurtig langkjøring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...