Gå til innhold

Trenger tips til Spenst Trening


Siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å få god spenst i håp om å engang kunne dunke i Basketball. Jeg spiller aktivt basketball hver tirsdag og torsdag.

Høyden min er 1,85 cm. Jeg kan fra før hoppe å ta i plata stillestående under plata.

Men jeg vil jo kunne dunke og lurte derfor på om det var noen som hadde tips og slikt noe som kan hjelpe meg i å trene spentsen min.

 

Jeg ser for meg dette som et langtids prosjekt og skal bruke hele dette året på å trene spents.

 

Kan være greit med hvisse "bisider", har for eksempel hørt at å springe opp og ned trapper ikke er sunt for knærne? Stemmer dette? Jeg har også hørt at å sette evt. vekter på bena når man trener styrker spensten.

 

Men hadde hvert kjempekjekt hvis mange kunne postet tips til meg.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Når du skal trene på å hoppe høyt, så hopp høyt. Hopp opp å ta i plata stillestående, og når du lander hopper du rett opp igjen. 10 ganger funker jo rimelig greit. Det er også greit å ha en viss styrke i beina før du skal begynne med spensttrening, ettersom det er en viss risiko for å pådra seg skader.

Lenke til kommentar
Når du skal trene på å hoppe høyt, så hopp høyt. Hopp opp å ta i plata stillestående, og når du lander hopper du rett opp igjen. 10 ganger funker jo rimelig greit. Det er også greit å ha en viss styrke i beina før du skal begynne med spensttrening, ettersom det er en viss risiko for å pådra seg skader.

Jeg kan ta i ringen, med fart å jeg har ikke tatt noe spenst trening enda. Jeg er 181cm høy. Men jeg vil jo kunne dunke, men er litt aktiv å hoppe etter ringen men vet ikke hvor effektivt dette er.

 

Jeg har lastet ned Air Alert som tydelighvis skal være veldig bra, men jeg har ikke begynt fordi det er veldig tung trening.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...