Gå til innhold

1TB ble plutselig 127GB ved bytting av usb inngang

Sindra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en ny ekstern harddisk i julen på 1TB. Fikk broren min til å koble den til en av maskinene mine, nokså gammel, og den fungerte fint. Var på, ja 1TB. Men, broren min hadde koblet den til på feil plass, dvs på en av de vanlige usb-inngangene på hovedkortet som kun er usb 1.1. Fikk ham til og bytte den over til usb 2.0 pci kontrolleren jeg har kjøpt som ekstrautstyr, hvor jeg har festet en 500GB harddisk fra før.

Den var vel i bruk når han tok ut usb ledningen, drev og delte noen filer. Uansett, når den på ny dukket opp, nå montert til usb 2.0 kontrollerkortet, virket ikke disken. Kom opp en melding om at filsystemet var ukjent eller noe, og størrelsen var på 127gb, eller ukjent, husker ikke helt. Uansett, jeg gikk inn på diskbehandlingsgreiene, formaterte disken, prøvde og finne eventuell plass som ikke var tildelt noe navn, men nei. Samme resultat etter feilsøking (et resultat jeg regnet med igrunn). Så, sitter nå med en nesten full harddisk på 127GB, som egentlig er på 1TB. Noen av dere som har vet hva som kan fikse denne feilen?

Vet at jeg har hatt et slikt problem tidligere, og om jeg ikke husker feil, fikset jeg det den gang med xp-cden. Startet opp maskinen fra cden og formaterte den i det der innstalleringsprogrammet, fant da den resterende plassen som upartisjonert plass. Dette har jeg ikke annledning til og gjøre denne gangen, da maskinen står i stavanger, mens jeg bor i bergen.

Håper på behjelpelige svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Se faq: Lenke

Leste igjennom åpningsposten der, men det er ikke problemet. Som jeg forklarte har jeg allerede en 500GB koblet til samme kontrolleren, og den er på 500GB. Hvorfor skal da plutselig den neste harddisken bli på 127GB? Har forresten tidligere hatt 4 harddisker koblet til samme kontroller på samme maskin, fra 250GB-1TB store, uten problem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...