Gå til innhold

Lenovo s10e eller eee 1000H ?


Anbefalte innlegg

Virker som veldig mange her foretrekker EEE 1000H framfor Lenovo s10e.

 

Selv digger jeg s10e pga designet og "feelingen", men jo mer jeg søker og sammenligner disse netbookene virker det som 1000H er sterkt å foretrekke på mange områder.

 

De har jo ca samme specs, men syns batteriet er viktig, og om man skal få 6celler på levono`en må man gi nesten tusenlappen mer !?

 

Laderen til asus`en er mindre(=bedre) og man får med "pouch".. dette betyr seff lite, men sammenligner man så sammenligner man..

 

Sjekka også med f.ex easypeasy og fant noen som klaget på at det ikke var tilpasset s10e..

Stemmer dette ? Skal jeg bare hive inn en bestilling på eee 1000H asap uten å tenke mere på Levono s10e?

 

Takk for alle svar !

Endret av karlstr0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig det der.. Lenovo s10 ser unektelig finere ut, men batteritiden er halvparten av asus eee 1000h. Så da står det mellom looks og battery life... Om du har planer om å bruke den i mange timer uten strømtilgang bør du absolutt gå for 1000h. Og poenget med nettpcene er jo nettopp å kunne ha dem med seg rundt omkring, også på steder uten stikkontakt.

 

Den eneste av de to jeg har sett i virkeligheten er eee 1000h, og den ser fin ut den òg :) særlig tastaturet var fint (veldig likt som på en "stor" laptop, og derfor behagelig å skrive på). Skjermen var større enn jeg hadde frykta, men likevel synes jeg den virker litt liten for lengere bruk.

 

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal gå for en eee 1000h eller spare opp penger og heller velge en 13" laptop (macbook f.eks, som forsåvidt har ganske likt design som lenovo s10). Større skjerm og bedre prosessor med mer, men ikke like lett, og mye dyrere

 

Hmmm...

Lenke til kommentar

Da var eee 1000h bestilt :new_woot:

Måtte gi tapt for 6celler batteriet og litt større tastatur,

syns forøvrig også den var veldig billig sammenlignet med lenovo s10e og andre med liknende specs ( 3,500 hos ps.no).

 

Er veldig sikker på at jeg tok riktig valg her, da 1000h var bedre for min del

på alt utenom design..

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Hvilken RAM burde jeg legge med ?

bestiller fra ps.no så kjempebra om noen kan vise til en brikke derfra ;)

Har lyst til å prøve å overclocke, og leser at man trenger bra RAM til dette.

Som dere skjønner så har jeg ikke så mye peiling på de greierne her, men man lærer så lenge man har lever :!:

 

Takk for raske svar!

Lenke til kommentar

Gratulerer, du blir ikke misfornøyd! ;) Ønsket å svare på denne tråden, så gjør det selv om du har bestilt en 1000h.

 

Har en 1000h og en lenovo s10 i hus, og er kjempefornøyd med begge.

Alle skryter av batterikapasiteten til 1000h, og med rette. Fordelen til s10 derimot er at den er lettere - et ikke helt uviktig konsept med netbook mener jeg. Lenovo'en er unektelig mye stiligere, med renere linjer. Tastaturet til 1000h er litt større en for lenovo'en, noe som gjør den mer behagelig å skrive touch på. På den andre side har s'10 en betraktelig bedre museflate enn 1000h.

 

Når deg gjelder de ekstra pikselene i vertikal retning på 1000h er dette en meget ubetydelig affære.

 

Bærbarhet: batteri vs vekt

Funksjon: skriving vs mus

Design: lenovo s10 (!!)

 

uansett, kos deg med pc'en!

 

 

Hvilken RAM burde jeg legge med ?

bestiller fra ps.no så kjempebra om noen kan vise til en brikke derfra ;)

Har lyst til å prøve å overclocke, og leser at man trenger bra RAM til dette.

Som dere skjønner så har jeg ikke så mye peiling på de greierne her, men man lærer så lenge man har lever :!:

 

Takk for raske svar!

 

<a href="http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=138976&model=" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=138976&model=</a>

 

burde vel være ok?

 

edit: så det var 7 dager ventetid på minnebrikken, burde vel velge en annen tilsvarende da.. :)

Endret av trMaG
Lenke til kommentar

Hei tusen takk for solid svar :)

 

Ja måtte rett og slett bare veie opp +/- med begge, og for meg blei batteri og pris viktigere enn design og vekt. 1000h ser jo ikke så ille ut den heller forsåvidt.

 

La med denne ram brikken: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=129221&model=

 

 

fordi jeg rett og slett ikke klarer å vente de 7dagene extra :whistle:

Og om jeg ikke er helt på jordet så er de vell ganske like ?

Endret av karlstr0m
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har prøvd begge og ville valgt Lenovo sin uten tvil.

1000H har mulighet for 2 gig RAM kontra s10e sine 1,5 gig RAM.

Batteri er jo også bedre på 1000H men dette har ikke så mye å si for meg.

Vekten og utvendig størrelse er bedre på s10e.

Jeg synes mouse paden på 1000H rett og slett var ubrukelig i forhold til S10e sin mouse pad.

1000H hadde dessuten noen taster som virket litt i overkant jall synes jeg. Blant annet power knappen.

 

Selv kona synes 1000H ble FOR stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...