Bastoid Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Hvilke rettigheter har vi idag som forbrukere? Jeg tenker da på f.eks. nettopp hvis du skulle være så uheldig å knuse/miste/ødelegge/slite i stykker en CD. Man har jo ikke lengre krav på å kunne få/kjøpe en erstatningsCD. Selv ikke i de tilfeller man sitter igjen med boksen, CD 2 og 3, samt registreringskoden har man mulighet til å kjøpe en ny CD, men må snarere kjøpe hele spillet/programmet på nytt. Synes det er litt rart, da det man _egentlig_ har kjøpt er rettigheten til å bruke spillet/programmet, og ikke bare innstallasjonsmediet. Er jeg alene om å huske gode gamle dager da man faktisk kunne bestille opp f.eks. nye disketter med win3.1 fra MS. Jeg ser liksom ikke helt problemet med å selge selve innstallasjonsmediet for kostpris, da man allikevel må bruke en registreringskode for å innstallere det... Noen som har noen synspunkter på dette?
fullifaencom Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Tja, mange lar deg kjøpe en ny for en billig penge (bla. ubisoft), men du har vel ingen rett til det. Pass på tingene dine selv :-)
Admin'c Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 eagames kan du kjøpe en cd av for 50 kroner om du har misyet den (var å så på den norske siden for en stuund siden)
Anbefalte innlegg