Gå til innhold

Dårlig vifte


Lethys

Anbefalte innlegg

Vifta til VIA chipen på hovedkortet har begynt og brøke en del og går ganske ugjevnt, lyden kommer og går. Hvis jeg bytter vifta ryker garantien, og hvis jeg sender det tilbake til leverandøren, finner de ikke noe galt og sender det tilbake på min regning. Jeg har et Gigabyte 7VAXP KT400 hovedkort og det er ganske nytt (har hatt det i ca 4 måneder).

:(

Hva skal jeg gjøre med vifta?

Noen som har noen forslag?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At viften bråker kommer av at den detter ut av sporet sitt. Du kan enten bytte viften til en annen vifte, eller du kan gjøre to andre ting. Er det grei kjøling ellers i kabinettet klarer du deg fint uten vifte i det hele tatt, er det ikke det kan du lime på en heatsinker.

Lenke til kommentar

Viften lever sansynligvis på glidelager, har hørt her at under klistremerket er det et hull som du kan dryppe litt olje nedi. Men vær forsiktig for mye og det blir et helvetes gris og noe alt kan skje.

 

Ellers finn ut festemekanismen er det to pinner så kan du skifte ut kjøleren med en fra microplex.

 

hvis det da klikker kan du være umoralsk og skfte tilbake igjen og late som ingenting men det er fy :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...