Gå til innhold

Dårlig erfaring med Amentio


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøvde å kjøpe 2 mobiltelefoner akkurat før jul fra Amentio for julegaver. Først gikk ikke det, da ringtet jeg kundeservice og en hyggelig man der hjalp meg gjennom hele prosessen og til slutt fikk vi feilmelding om det gikk IKKE, og han fra kundeservice mentet at noe feilet med Masterkortet mitt. Etterpå prøvde jeg med VISA kortet mitt og da gikk det greit. Etter at seinere den dagen sjekket jeg emailen min var det 2 bekreftelser og jeg hadde kjøpt 2 ganger !!! Så egently siden jeg hadde fått feilmelding, Amentio hadde tatt pengen ut av mitt kort !!! Nå aksepterer de at jeg returnerer varen, men de skal ikke betale for pengene som jeg betaltet for å sende den tilbake !!!

 

 

DE TAR IKKE ANSVAR FOR DERES WEBSIDE ... PASS PÅ HVA DU GJØR DER ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vel pengene tilbake så raskt du får returnert varen, om det er slik at du får bestillingen 2 ganger. Har selv fått tilbakebetalt fra Amentio ved 2 anledninger, og det har gått relativt raskt begge ganger. Ser ikke helt grunnen til å slakte Amentio pga. dette, hele ordresystemet er vel relativt automatisk, så det er jo ikke noe de har gjort mot deg bare for gøy akkurat.

 

Så lenge man ikke bestiller varer som ikke er på lager, så funker Amentio helt greit :-)

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor kansellerte du ikke den ene ordren når du fikk 2 ordrebekreftelser?

 

Amentio får, sannsynligvis helt korrekt, en del pepper på forumet her men de har ikke opptrådd i strid med noen lov slik jeg kan se det. At de burde være smartere enn dette og gi en bedre kundebehandling når ting går galt, ja det er jeg enig i.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Har ingen vonde opplevelser med Amentio. Jeg har tilogmed fått refundert porto fra dem, og det gikk kun etpar dager fra jeg sa fra til pengene var på plass. Utrolig rask levering når varene er på lager.

Litt verre når de ikke er på lager, da veit ingen når pakken kommer i posten. Men har man det travelt, er det bare å ringe dem og spørre om varene er lett tilgjengelig før man bestiller.

Lenke til kommentar
En ting, du sa at du senere samme dag hadde fått 2 ordrebekreftelser. Hvorfor kontaktet du ikke amentino med en gang da?

 

For at det var over tid, det så sånn at de jobbet over natt for å sende varer, men ikke å svare på telefonen ...

 

Ja, hvorfor kansellerte du ikke den ene ordren når du fikk 2 ordrebekreftelser?

 

Amentio får, sannsynligvis helt korrekt, en del pepper på forumet her men de har ikke opptrådd i strid med noen lov slik jeg kan se det. At de burde være smartere enn dette og gi en bedre kundebehandling når ting går galt, ja det er jeg enig i.

 

Som sagt, de hadde allerede sendt det ...

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor kansellerte du ikke den ene ordren når du fikk 2 ordrebekreftelser?

 

Amentio får, sannsynligvis helt korrekt, en del pepper på forumet her men de har ikke opptrådd i strid med noen lov slik jeg kan se det. At de burde være smartere enn dette og gi en bedre kundebehandling når ting går galt, ja det er jeg enig i.

 

Nei, det gjør ikke de ... Det var over tid og de var stengt. Tror at de jobbet over natt for å sende ut alle julegaver ...Så jeg fikk ikke å avbestille den dagen etter og måtte retunere den for å få pengen tilbake og nå betaler ikke frakt til meg ... :thumbdown: Pengen til frakten er ikke viktig, det som er viktig er at jeg har bortkastet så mye tid for hva som var deres feil og istedenfor full refund og bra kunde behandling og høre beklager fra dem, må jeg streve for det ... Jeg er så sint på dem ...

Lenke til kommentar
Jeg for min del holder meg til Netshop og Komplett. Der er man altid sikker på trygg og kjapp handel.

 

Netshop betaler heller ikke for innlevering av garantireparasjon!

 

Derfor har jeg anbefalt folk å kjøpe lokalt. 2 laptoper. (260kr. over nettpris.)

Men da slipper man og krangle vedrørende frakt ved garantirep.

Lenke til kommentar

Vel de er lovpålagt å betale frakten for all reparasjon som går på reklamsjonsretten. Hva som ligger i vilkårene for garanti står butikk/produsent helt fritt til å velge selv.

 

Eks: En LCD har lov til å ha et visst % antall pixelfeil uten at man kan kreve avhjelp etter forbrukerkjøpsloven. Får man en TV med mer en disse feilene SKAL butikken dekke returkostnader. Men butikken står fritt til å gi en 0% pixelfeil garanti hvor de sier at hvis man returnerer ett produkt på denne garantien så må kunden selv utlegge frakt til/fra verksted/butikk. Har dog aldri hørt om noen som er så kjipe i garantistillelsen så her er det nok en misforståelse.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet en del på Amentio men er ikke sånn super fornøyd med de kjøpene jeg gjør. Har ikke hatt store problemer men vet om folk som har fått varer som ikke fungerer, der du ser at elektronikken er meget dårlig gjennomført.

 

De er den billigste nettbutikken så det er vell kanskje derfor de ikke har så god service og sånt:p Og at de bestiller inn varer fra alle mulige fabrikker er ikke så positivt. Kjøpte neste hele dataen min der og delene kom spredd utover en periode på to uker.

 

Jeg bruker heller Netshop når jeg bestiller framover:)

Lenke til kommentar
det jeg misliker mest på amentio er at om noe er bestillingsvare for de opplyser de ikke om det, de setter heller bare en leveringsdato et par dager frem i tid så konstant forskyver den.

 

min første bestilling med de fikk jeg bittert erfare at om 2dager betydde om en måned.

Jepp, opplever det samme her og! Har en Intuos3 A5 Wide SE på bestilling hos dem. Bestilte den 7 om jegi kke husker feil, og den skulle bli sent om 4 dager (bestillingsvare). Nå har det gått snart 3 uker og det står nå at denvil ankomme den 27. Jeg avbestiller vel nok varen senere da pengene trengs. Dårlig.

Lenke til kommentar
Amentio har veldig dårlig behandling av kunder, de bruker lang tid og opplyser ikke om eventuelle grunner til forsinkelser.

handler mye heller hos andre!

1-3dager blir fort 3-5uker hos amentio
har ikke hatt noen problemer med selve handel/support delen til amentio.

men de har en tendens til og skifte leveringsdato på pakker oftere enn normale folk skifter sokker.

Her vil jeg dere skal ha en ting i tankene. Det amentio leverer, leverer de rett fra grossist - dette er grunnen til mange av de lave prisene. Det er dermed grossistens feil, ikke Amentio, om varer utsettes. De har heller ingen kontroll på om / når / hvorfor ting utsettes.

 

Det jeg derimot er enig i er at de må informere bedre om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...