Gå til innhold

BK: Street på bussen


Anbefalte innlegg

Jeg jobber med et ganske så stort prosjekt nå. Jeg skal reise rundt i storbyer i Europa, fotografere street og mennesker i ett 6x6 format. Videre skal rundt 30 bilder tas inn i mørkerommet, rammes inn og forhåpentligvis få plass på ett galleri i nabobygda. Jeg har også en ambisjon om å få utgitt en bok i ett veldig lite opplag (rundt 10-20 stk) når prosjektet er ferdig.

 

Prosjektet blir startet nå i februar hvor jeg drar til Praha. Rundt mars/april håper jeg å få dratt til Gdansk, Gdynia, Sopot, Warzawa, Krakow og Lodz. Og så får tiden vise hva som skjer.

Jeg regner med at prosjektet blir ferdig i slutten av 2010, og vil bli brukt som referanse når jeg søker meg inn på Fotojournalistikk ved høgskolen i Oslo.

 

Anyway, dette bildet ble tatt i høst med Adox Polomat 1. Ett nogen lunde greit rangefinder kamera fra 1960.

post-39493-1232555046_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende prosjekt du beskriver :)

 

Med gatefoto er det gjerne sånn at noen bilder griper tak i deg umiddelbart, mens du forholder deg mer likegyldig til andre. Desverre havner dette i siste kategorien for meg.

Det jeg ser er en person som ser ut av vinduet og en som sitter og halvsover. Men det er ingen ting som trigger nysgjerrigheten min, finner rett og slett ikke noen historie i bildet.

Noe må det jo være.

Men jeg får altså ikke tak i hvorfor du tok bildet. Hva trigget utløserfingeren?

Lenke til kommentar

Det er flere ting som fikk meg til å ta bildet.

Det første er innrammingen ved at han lyser opp i forhold til resten.

Det andre er utrykket og roen i bildet. Han ser betenkt ut, hvorfor? Bildet får meg til å tenke på hva han kan eventuelt tenke på.

Det er en ting jeg liker ved street - det å aktivisere min egen hjerne til å se alle de induviduelle historiene.

 

Jeg kunne ha fortalt om min oppfattning ved street i timesvis, men ikke akkurat nå!

Lenke til kommentar

Jeg likte bildet, begynte også å tenke på hva pokker det var han så på. Skulle ikke forrundre meg om det var noe så banalt som hva han skal til middag, eller hvorfor hun damen ved siden av som sikkert blir reflektert i glasset ikke kunne ha en større utringning.

 

All kudos for prosjektet ditt, det MÅ du bare gjennomføre. Høres fantastisk fett ut, virkelig. Gleder meg til 2010 når du legger ut samtlige av bildene :)

Lenke til kommentar

Det er noe besnærende med bildet, men ingenting i det griper meg på noen som helst måte. Men ideen du beskriver virker kul å jobbe med. Skal bli spennende å se hva du får ut av det. Men du må på en eller annen måte bli litt mer engasjert og aktiv i bildet. Du har ekstreme forbilder å leve opp til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...