Gå til innhold

NFS-klient til Windows XP


Anbefalte innlegg

Jeg deler filer fra servern min vha NFS. Til vanlig kjører jeg linux på maskina mi, så da er det ingen problemer, men jeg har dualboot med Windows XP for å kunne spille enkelte spill. Problemet er at i Windows så kan jeg ikke koble til NFS.

 

Jeg har prøvd å laste ned "Windows Services for UNIX", som kommer med en NFS-klient. Første gangen jeg installerte den ble Windows installer ødelagt og Windows nektet å boote. Jeg reinstallerte Windows, og nå ser det ut som om det gikk greit. Problemet er at NFS-klienten nekter å koble til servern. Etter mye slit og leiting fant jeg ut hvordan man skulle legge til en NFS-share, men det fungerte ikke, og jeg prøvde for moro skyld linux-måten (åpnet en terminal og kjørte "mount \\server\mappe m:"), som veldig overraskende fungerte! Problemet nå er at hvis jeg prøver å gå inn på mappa får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang (jeg kjører passordløs NFS, den sjekker kun at du sikker på lokalnettverket).

 

Noen som har prøvd dette før? Mesteparten av filene mine ligger på servern, så jeg vil gjerne ha tilgang på de i Windows også.

Jeg leita etter andre NFS-klienter, men alle jeg fant ville ha betaling.

 

Til slutt; Ja, jeg vet Samba fungerer i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...