Gå til innhold

Gode grunner til at wow er avhengihets skapene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri prøvd spillet selv, så aner ikke hvorfor, men det er faktisk utrolig mange av dem som spiller det så blir avhengige :p Har mange kompiser som nå i ettertid ikke skjønner hvorfor de satt oppe hele natten og spilte det. De brukte sykt mange timer på det, og det var skikkelig waaaste :)

Lenke til kommentar

Det er avhengighetsskapende fordi det hele tiden gir deg nye mål som kan oppnås. Det klarer å gjøre slik at du alltid føler at det er noe du må gjøre før du slutter.

 

En quest til.

En epic item til.

En level til.

Kom igjen, bare et par raids til så jeg får den epic droppen så jeg kan vise den til alle guild-kompisene mine.

 

Det er også lett å bli avhengig av det sosiale samværet du får med dine ingame venner.

Lenke til kommentar

Har mye med miljøet rundt wow også. Når man har 5 venner online så blir det fort til at man blir sittende en stund. Som nevnt, så blir også spillet stadig oppdatert slik at man får nye mål å strekke seg etter. Noen liker den type ting.

 

Det skal forøvrig sies at jeg ikke vet hva definisjonen av avhengig er. Jeg føler det ordet blir slengt rundt en del i sammenheng med WoW, å jeg vet ikke om det er direkte avhengighet det er snakk om hele tiden. Problemet/fordelen (alt ettersom hvordan man ser det) er at man ikke får gjort noe særlig på en time ingame, man må gjerne sette av litt tid skal man oppnå noe. WoW er basert på tid egentlig, jo mer tid man bruk, jo bedre items, etc. får man. Skill har relativt lite å si i den sammenhengen (arena eneste evt. untakket)

Lenke til kommentar
Har mye med miljøet rundt wow også. Når man har 5 venner online så blir det fort til at man blir sittende en stund. Som nevnt, så blir også spillet stadig oppdatert slik at man får nye mål å strekke seg etter. Noen liker den type ting.

 

Det skal forøvrig sies at jeg ikke vet hva definisjonen av avhengig er. Jeg føler det ordet blir slengt rundt en del i sammenheng med WoW, å jeg vet ikke om det er direkte avhengighet det er snakk om hele tiden. Problemet/fordelen (alt ettersom hvordan man ser det) er at man ikke får gjort noe særlig på en time ingame, man må gjerne sette av litt tid skal man oppnå noe. WoW er basert på tid egentlig, jo mer tid man bruk, jo bedre items, etc. får man. Skill har relativt lite å si i den sammenhengen (arena eneste evt. untakket)

 

Altså Pre-The burning crusade/Wrath of the Lich King. Krevdes det faktisk en god det skill og knowledge for og bli god i wow. Nå som WOTLK har kommet ut er det utrolig lett og få Epics. grunnen til dette er rett og slett at Blizzard vet at Folk fortsetter og spille når de får Epic og kan føle seg såkalt "Pro" Men det mange ikke tenker på er at BOE Epics egentlg ikke er så veldig gode. Skal man bli god må man Gå End Game instancer og det er ikke altid like lett. Nå gjorde Blizzard den tabben og Re-realese Naxxramas. Det er så sykt enkelt nå, Men Naxxramas har sin grund. Naxxramas/Sartharion/Malygos er en Del av Oppgearing's seansen til Uldar Som Kommer ved neste store patch. Dette skal i følge rykter bli en krevende End Game instance. Noe som jeg/mange flere bare går og venter på. Tok ikke mange Raid's før man hadde cleara WOTLK End game. Og Jo det krever faktisk skill og kunne drepe en boss i WOW. Man må ha sammordning mellom 25stk. Tank's Healer's Dps'ers. Alt må fungere. Det er ikke store plassen for Feil når man når de harde bossene. Vet ikke hvor mye dere har spillt wow tho. Men husker på Slutten av TBC så kom Sunwell Plateau ut. Denne instances krevde faktisk en del. Alle hadde sin rolle i et raid og måtte fullføre det for og få noen Proggres i det heile tatt.

 

Beklager Leifer Skriving er ikke min store ting.

Lenke til kommentar
Skal man bli god må man Gå End Game instancer

 

Det er noe fundamentalt galt med den setningen, i og med at items ikke bør være (og er heller ikke) synonymt med skills.

 

Har gjort min del av raiding i WoW selv, og det som går igjen er tid. Du kan få til det meste i WoW hvis du har nok tid til din disposisjon. Den koordinasjon mellom tank/healer/dps 10-25-40 man du prater om handler om disiplin, ikke skills. Men klart, det finnes selvfølgelig folk som er flinkere enn andre til å raide også, men de har gjerne raidet mye mer også.

Lenke til kommentar
Har du noen GODE grunner til korfor WoW er avhengihets skapene??? :ph34r:

 

Blizzard har vært flinke til å trigge det urgamle jaktinstinktet i oss mennesker,samt samlemanien.

 

Hvis man smaker på ordet "avhengighetsskapende" og setter det på spissen med paralleller til narkomane ,de "grinder" dagen lang for å få cash nok til det "episke" skuddet på kvelden :p

Lenke til kommentar
Skal man bli god må man Gå End Game instancer

 

Det er noe fundamentalt galt med den setningen, i og med at items ikke bør være (og er heller ikke) synonymt med skills.

 

Har gjort min del av raiding i WoW selv, og det som går igjen er tid. Du kan få til det meste i WoW hvis du har nok tid til din disposisjon. Den koordinasjon mellom tank/healer/dps 10-25-40 man du prater om handler om disiplin, ikke skills. Men klart, det finnes selvfølgelig folk som er flinkere enn andre til å raide også, men de har gjerne raidet mye mer også.

 

Det jeg mente med skal man bli god. Var med Tanke på Gear etc. jeg sier Skills---Gear, En som ikke kan sin class riktig kan ikke bli en god spiller og vil derfor ikke få være med i End game instancer. Kan man ikke klassen sin. F.eks DPS klasse. Vet man ikke vilken spell rotation etc man skal bruke for og få meste Dps/Dmg output så får du ikke være med sånn er det bare. Greit sånn som det er nå i WOTLK så går det fordi instances rett og slett suger. Men i uldar/TBC/Classic wow går det ikke. Du må rett og slett sette deg inn i klassen din. Tenke logisk og allt dette er ikke like lett. Greit det kreves ikke mye og trykke på noen knapper det har du rett i, Men du skal trykke til rett tid og med rett kombinasjon det som er cluet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...