Gå til innhold

Alienware tastatur til norsk


Anbefalte innlegg

Hallo!

Har lenge tenkt på å skaffe meg en ordentlig Gaming data, etter at dollarkusen faller "litt" til (5,5 - 6 kr). Jeg ønsker at denne skal være en 15,4" slik at jeg kan lett putte den i sekken og ta den med på skolen. Har sett på mye rart, men det fører meg alltid tilbake til Alienware og hvor bra dataer de lager. Men dessverre er det jo slik at jeg ikke får de med Norsk tastatur. Når jeg da skal bruke denne på skolen, osv blir det kanskje litt dumt. Derfor lurte jeg på om det gikk an å vippe ut tastene, og kjøpe et nytt sett med taster, og sette dem slik det er på norske tastatur. Også installere En norsk Windows versjon. Er dette mulig? Eller finnes det andre metoder?

 

EDIT: forresten, jeg lurte på om det gikk an å opprette en Amerikansk postboks, for å sende dataen dit. Så forteller jeg postfolka at alt som kommer til den postboksen, skal videresendes til meg hjemme i Norge. Går det an?

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke tenkt å kjøpe mx15? Ligg unna Alienware. Iallefall om du skal kjøpe en 15.4" gaminglaptop. De har hatt så utrolig mye problemer med overoppheting på sine mx15.

 

Kjøp heller en Clevo M860TU som multicom.no selger. Clevo/Sager er kjent for sine gaminglaptoper og spesielt for sine kjølelsystemer. Jeg vil si det er ett myye bedre valg. Pluss du vil få norsk tastatur, slipper en sinnsyk toll og om det går noe gale med den, slipper du å sende den ut av landet.

 

Jeg har M860 og er veldig godt fornøyd med den! Mx15 har en del lys og farger som jeg ikke er så fan av. Iallefall når du ska ha den på forelesninger. Da vil jeg heller hatt en laptop med "normalt" utseende og ikke noe som tiltrekker seg unødvendig ye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

WOW. Jeg tok meg den frihet og konfigurerte en m15x på alienware.com så lik min laptop som mulig (se sig). Den kom på 2599 dollar. På XoticPC.com ble det (for en NP8660) 1563 dollar og det med bedre spesifikasjoner! Alienware har f.eks ikke ddr3 minne. Eldre prosessorer med lavere FSB osv. Greit nok, alienware har ennå noen 9800M GT igjen, mens xoticpc er utsolgt for de og selger 9800M GTS, men forskjellen der er marginal og var ikke mer enn 300-400kroner på multicom.no for en stund siden.

 

Jeg vet ikke hvordan servicen til alienware er, men xoticpc sin service er upåklagelig.

 

Søk litt rundt etter reviews av m15x så finner du nok ut alle problemene folk har hatt.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...