Gå til innhold

Oppladbare AA batterier og lader - kjøpetips


Anbefalte innlegg

I disse miljøtider, har jeg tenkt det mange har tenkt før meg; å slutte med engangsbatterier. Jeg vet dette har vært diskutert her før, men dette er vel ikke noe statisk marked, så jeg prøver med ny tråd.

 

Jeg vil helst ha et system som kan lade 8 batteri samtidig. F.eks dette fra Claes O

 

Noen anbefaler 2700 mAh til f.eks SB-800, men f.eks 2100mAh vil vel gjøre nytten,

dog noe kortere intervaller mellom oppladningene?

 

Jeg ser på Nikon Cafe at mange typer er anbefalt.

Det vil vel si at merket ikke spiller noen rolle?

 

Andre innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varta har en serie oppladbare batterier som skal være svært gode til blitser og kamera.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55539858

 

Hadde noen billige 2700mAh batterier til min Sigma blits. Annenhver gang blitsen ble brukt fungerte den ikke på grunn av selvutladningen i batteriene. Byttet til Varta og blitsen er til å stole på. Disse batteriene kan vel brukes på den laderen du hadde i første innlegget, og jeg synes ikke prisen er avskrekkende.

Lenke til kommentar
Varta har en serie oppladbare batterier som skal være svært gode til blitser og kamera.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55539858

 

Hadde noen billige 2700mAh batterier til min Sigma blits. Annenhver gang blitsen ble brukt fungerte den ikke på grunn av selvutladningen i batteriene. Byttet til Varta og blitsen er til å stole på. Disse batteriene kan vel brukes på den laderen du hadde i første innlegget, og jeg synes ikke prisen er avskrekkende.

 

 

Jeg kjøpte an pakke fra Clasohlson med varta lader og 4 batterier på 2500mah til ca 400 kr.

Den lader opp på 15 min og disse batteriene funker kjempe bra i SB-900 og 800'en min. kjøpte også med et lite lager med varta 2700mah som også funker super bra. Så kan annbefale den på det sterkeste..

 

Stian

 

Fant en link på pakken

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=35439884

Endret av Stian84
Lenke til kommentar

Har du flere sett batterier, bør disse merkes med f.eks. sett1, sett2, osv. Dette for å sikre at det er de samme batteriene du lader og dette vil forlenge levetiden på "batteripakkene" din.

 

Når ett batteri svikter bør du bytte ut hele serien og bruke de batteriene som fremdels funger til andre elektroniske apparter.

 

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en titt på denne GP ReCyko travel bag.

AR05 - 2 hr Fast Charger

1 x 12V lader kabel

8 x GP ReCyko + AA

4 x GP ReCyko + AAA

2 x GP ReCyko + C / D-konvertering

3 x Battery Box

Til ca 600kr. Det er billig.

Jeg har mange GP batterier i huset som brukes til div utstyr, de eldste er over tre år nå og funker fortsatt bra.

Et fulladet batteri av denne typen skal kunne ligge ubrukt et år og fortsatt ha 85% effekt igjen. :thumbup:

Endret av Falkenhaug
Lenke til kommentar

Jeg har den ladern du linker til og et sett Varta 2700mAh batterier og det funker bra sammen, ikke prøvd vanson batteriene i blitsen, men i kameraet virker de lenge ihvertfall.

 

EDIT: Jeg har 4 batteri quick charge versjonen av den laderen.

Endret av ErikH
Lenke til kommentar

Stian84:

Jeg kjøpte an pakke fra Clasohlson med varta lader og 4 batterier på 2500mah til ca 400 kr. Den lader opp på 15 min og disse batteriene funker kjempe bra i SB-900 og 800'en min. kjøpte også med et lite lager med varta 2700mah som også funker super bra. Så kan annbefale den på det sterkeste..

Det ble denne + 4 ekstra Varta 2500 mAh og 8 Varta 2700 mAh batterier.

 

Nå er det bare å vente til engangsbatteriene begynner å miste grepet!

 

Med VARTA

får ho MARTA

opp FARTA

(finnes det dikterstipend en kan søke på?)

Endret av arela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...