Gå til innhold

Antec kabinett med filterbløff.


Anbefalte innlegg

Antec 1000 serien kabinetter har luftfilter i front. I testen til Hardware.no står det at fronten må bort for å komme til filteret. Det er selvfølgelig bare tull.

Filteret tas ut fra undersiden.

Men det JEG lurer på er: Hva F.. er vitsen med et filter i front som er så grovt at det bare er hybelkaniner som stoppes? Når produsenten i tillegg lar det stå en vifte i siden på kabinettet som blåser urenset luft RETT INN på prosessor og hele kostebinderiet har jeg bare et spørsmål igjen: Når skal testerne av kabinetter henge betegnelsen BLØFFMAKERE på denne produsenten? Å bruke markedsføringen av "filter" i disse kabinettene er jo på føre kundene bak lyset. Når jeg koker kaffe bruker jeg ikke å legge filteret OPPÅ kaffetrakteren, jeg bruker det til å filtrere kaffen. Trolig vet ikke Antec hva et filter er til for. Forbausende at dere som tester slike kabinetter ikke ser slike åpenbare tabber fra produsentene.

 

Forøvrig er trolig disse kabinettene blandt de bedre i denne prisklassen.

Filtrering av innluften er en god idé som langt flere kabinetter burde hatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha, er litt dårlig av Hw.no å ikke si det du sa.

Bra gjort :woot:

 

Desverre er det faktisk slik i Norge at tester har meget sterk markedsføringseffekt. Mange folk leser tester som om det er fasit.

Er testen god selger produktet bra, er testen dårlig, motsatt effekt.

Derfor påviler det testerne et moralsk ansvar å gjøre en objektiv analyse av produktet, der grunnlaget for testene er klart definert.

Hvis testeren utgir seg for å være fagmann, bør testen gjenspeile dette.

Er Hardware.no blandt de som klarer å følge opp?

 

Når det gjelder Antec kabinettet, så er dette et solid og bra kabinett med noen svakheter.

Min løsning på filtreringen ble å sette inn en finere (tettere) filter i front, og snu sideviften. Alle vifter blåser nå UT.

En løsning hvor sideviften blåser innover er ikke nødvendig for meg idag.

Hvis det blir nødvendig med mere kjøling i framtiden setter jeg heller en vifte i front, eller tetter hullet i siden og flytter viften framfor HD'en(e).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...