Gå til innhold

Selvbygger Spill-PC 20000,-++


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå store planer om å bygge min første pc. Har en eldre Dell 8300 P4, 6800gt skjermkort og 2g ram. Eneste jeg har gjort tidligere er å bytte psu (som ikke passet), skjermkort, ram og vifte på skjermkortet. Må innrømme at jeg til slutt brukte hammer, baufil og slagdrill for å få den psu til å passe, men det fungerte :w00t:

 

Hadde planer om å kjøpe en ferdig gamer pc fra Komplett eller Multicom men tror jeg kan spare en del ved å kjøpe flere steder.

 

Her er det jeg har kommet fram til nå Handlekurv

 

Er det overkill med i7 965?

Hva med ram? Har lest en del om at det ikke skal overstige x antall volt.

Hva med OS? Blir første gang med Vista. Vil ikke vente til windows 7 kommer ut.

 

Når det gjelder skjerm så vurderer jeg en Acer G24 oid/eid. Andre forslag? gjerne billigere.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med disse specsene pluss skjerm blir prisen ca 30 000.

 

Hva skal pcen brukes til?

 

Vil med stor sikkerhet påstå at dette er overkill, med mindre du driver med tung redigering osv, noe som det ikke virker som du gjør da du har en gammal Dell pc.

 

Angående OS ville jeg faktisk brukt Windows 7 betaen, du sparer en tusen lapp, pluss du får et os som er kjappere enn både xp og vista, selvfølgelig innebærer dette sin risiko, men etter å ha brukt Windows 7 i en uke nå syns jeg at det overbeviser mer enn nok. De fleste feil som oppstår fikser 7 av seg selv.

 

 

Rammen skal ikke overstige 1.65 volt, da høyere enn dette kan skade CPUen.

 

 

i7 965 er garantert overkill og du får ikke mye tilbake for det iforhold til pris. Gå heller for 920, den er bygget på samme chip som 940 og klokker like bra som den. Du sparer et par lapper på å gjøre dette, gå heller for SLI hvis du vil ha bedre ytelse i spill o.l.

 

Skal du spille er fortsatt den gamle platformen best med dual core.

 

Mvh

Mads.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke maskinen til?

 

Og ikke minst; Skal du overklokke?

 

 

Selv ville jeg nok landet på 940 CPU`en, dersom du skal klokke. 940 skal ha best klokke potensialet(uten at jeg husker kilden)

 

Har du virkelig behov for en VelociRaptor på 300GB? Husk at dette er en harddisk man hovedsaklig bruker til OS og sine mest brukte programmer.

Lenke til kommentar

Takker for svar

 

Har brukt en god del tid på nett for å lese litt om de forskjellige komponenten. Fant fort ut at det ble ganske overkill og ikke minst dyrt.

Dette er den nye handleliste

 

Byttet ram og hovedkort samt cpu.

 

Byttet cpu til i7 920. Har lest en del om i7 940 å finner ikke stor forskjell mellom 920 og 940 utennom att det er litt mer styrke i 940. Kan overklokke litt istedenfor, sparer penger der. Jeg er helt grønn når det kommer til overklokking men det er mer enn nok info om det på nett.

 

Jeg bruker pcn 50-60% til gaming, resten går til redigering, programmering, kultur osv

 

Leste på sidene til Asus og Intel at minnet skal fungere til dette oppsettet. Hvis det ikke er noe annet/bedre.

 

Har lest hele Windows 7 tråden på 113 sider og er ikke helt sikker på om jeg vil bruke den som OS. Greit at den er ganske stabil men det er fortsatt en beta. Den OS jeg har satt opp i handlekurven, er den grei nok? Har null peil på vista. Antar at jeg må bruke 64-bit for å bruke 6 gb.

 

Hvordan ser handlekurven ut nå, noen andre innspill?

Lenke til kommentar

Står valget mellom vista og win7 kan du tenke slik:

 

Windows 7 kommer ut jul 2009, første kvartal 2010. Dvs det du kjøper av os vil vare i et år før et nytt kommer ut, hvsi du fortsatt vil kjøpe et "avleggs" operativsystemet ville jeg da heller ha kjøpt windows xp.

 

Har brukt win7 en stund nå på en 939 3800+ , 2gb ram (dette er en maskin fra 2006), 8800gt grafikk-kort og denne klarer win7 strålende, selv til gaming.

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Håper jeg er ferdig med handlelisten nå, har forandret den 5-6 ganger.

Har brukt de siste dagene til å lese brukerinnlegg og reviewer på andre siter. Lest så mye at jeg nesten har blitt lei pc.

 

Handleliste

 

Er det noen som har noe input på oppsettet før jeg trykker på kjøp knappen?

 

Det eneste jeg mangler nå forresten er skjerm. Aner ikke hva jeg skal kjøpe.

 

Kom gjerne med innspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...