Gå til innhold

Helloes, litt TurboCADtegninger på vei!


Anbefalte innlegg

Haia, jeg har nå nettopp begynt å tegne med TurboCAD, siden jeg har begynt å jobbe med faren min som jobber med å distribuere det i Norge. Det er det første DAK-verktøyet jeg bruker noensinne, og jeg må si det er fett. :D

 

For folk som ikke vet hva det er, så er det ganske likt autocad, altså ikke ment for å modellere fjes o.l. men mer mekaniske og arkitekturelle ting.

 

Jeg har da holdt på i rundt 4-5 dager, og må si meg relativt fornøyd med noen av tegningene. Om du vil kritisere, så gjør det.

Soloflaske (tegnet idag):

SoloLOLol.jpg

 

Klokke (tegnet for noen dager siden)

52.jpg

 

 

 

DAK-tegning er dritfett, og definitivt noe jeg kommer til å fortsette med. :D

 

 

Kan også inkludere en tegning som er laget av faren min, for å illustrere hva programmet kan gjøre, og hva jeg prøver å oppnå. :D

KursBildeKutt640.jpg

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg er en nybegynner selv, men jeg ser en del her kjører sketchup eller blender. De er vel gratis begge to, tror jeg. :D

 

Lykke til!

 

edit: Dagens work in progress:

Trit00n.jpg

 

Så og si ferdig etter en time eller to. Mye detaljer som fikses.

Skal forandre teksturer på vegger og gulv, iallefall.

final.jpg

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har akkurat begynt med Turbocad selv (delux versjonen) nettopp fordi jeg fikk kjøpt den billig. Tenkte først at jeg skulle prøve solidworks, men de skal jo ha 20 laken for en enbruker lisens jo... (Jada, jeg kunne sikkert søkt litt på torrenter og lastet ned en pirat kopi, men jeg vil ha dette ærlig og redelig jeg, da jeg håper at folk i fremtiden også vil lage gode programmer og det er det vel ingen som gidder hvis de ikke får betalt for det.....)

 

Så jeg søkte litt rundt på forskjellige og fant Turbocad versjon 15 delux på Amazon.com som jeg betalte litt over 250 pluss frakt for (ny forpakning, ikke noe brukt eller pirat eller noe slikt...)... Et par dager etter fant jeg en versjon av turbocad 16 delux som var bundlet med en opplærings bok og jeg ente med å kjøpe den også :blush:

 

Dette var en god stund før den norske forhandleren kom på banen da (Programmet har ligget en stund da jeg rett og slett ikke har hatt tid til å sette meg inn i det...), hvis ikke hadde jeg nok kjøpt fra den norske forhandleren...

 

Delux versjonen har ikke alt dill og dall som pro har, men hva skal jeg, (en legmann som tenkte han skulle tegne seg en smie med dette verktøyet til neste år) med noe som er way over my league, for å si det slik, med så avanserte verktøy? Delux holder i massevis for meg.

 

Så i forrige uke begynte jeg å lese boken som fulgte med versjon 16 og jeg har funnet tutorials på CD'n, så jeg er godt i gang med å lære meg å tegne med dette verktøyet. Selvfølgelig helt på scratch nivå, der jeg fremdeles sliter litt med å holde tungen rett i munnen for å få til en center snap og jeg skulle såklart gjerne ha gått på et av disse kursene som det norske firmaet reklamerer for, men så er det tid og penger igjen da... Disse kursene er langt fra billige da det stort sett er firmaer som betaler for gildet og ikke privat personer og dessuten har jeg alltid lært meg opp selv, både på PC, programering (VB og C++) og alt annet jeg kan, så jeg læreer det nok selv om jeg ikke har noen å spørre...

 

På jobben bruker vi litt solidworks, men siden jeg ikke har noen kurs i det heller (og heller ikke får det) OG det var såpass dyrt falt jeg for turbocad... Det er veldig enkelt å forstå når du kommer såvidt under lakken på panseret av det og selv om det ikke er like fancy (hvem trenger det egentlig?) som Solidworks så får det jobben gjort og jeg må si at jeg er overrasket over den lave prisen når jeg har begynt å lære meg hvor utrolig kompleks programmet er!!

 

(Ser jeg har bumpet et gammelt tema her, men pytt pytt...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...