Gå til innhold

Trenger kabler til min hjemmekino

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs-hjemmekinoen nærmer seg sluttfasen og jeg trenger kabler til alt dette her. Jeg er kjedelig og kjører kabler fra Clas Ohlson. Regner med dette vil holde. Jeg trenger følgende:

25m med høyttalerkabler. Her lurer jeg på hvilket areal jeg skal velge. Har dette mye å si?

HDMI kabel fra receiver til projektor (7-10m)

1m HDMI fra xbox til receiver.

HDMI-kablene har jeg ingen spørsmål rundt, men det kan se ut som om min nåværende receiver ikke sender lyd gjennom HDMI, bare bilde. Den aktuelle receiveren er en Sony DG520. Hvilken lydkabel bør brukes når alt skal sendes til en Epson TW700 ? Usikker på om den har optisk inngang.

Jeg kobler altså da tv, ps2, xbox osv. til receiver som igjen sender alt videre gjennom èn hdmi og èn lydkabel. Har jeg forstått riktig?

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når det gjelder høyttalerkabel tror jeg all kabel fra Clas fungerer, men 1,5 kvadrat burde holde til bakhøyttalerne.

Bruk gjerne tykkere hvis du vil.

Hvorfor skal du sende både lyd og bilde til projektoren? (Mulig det er influensaen som spør her :dontgetit: )

Endret av PL610
Skrevet

Etter hva jeg har lest er det slik at man skal koble både bilde og lyd til pj, men jeg har sannelig ikke noen god forklaring på hvorfor?

Spørsmålet mitt nå er rett og slett om jeg trenger en optisk lydkabel fra receiver (Sony DG520) til en Epson TW-700 for å få lyd i mine 5 patos høyttalere?

Skrevet

Kan ikke se at projektoren har noen ting med lyden og gjøre annet enn til sitt innebygde høyttaler system. Og det har du ikke akkurat bruk for uansett ;)

(Mulig du kunne fuske til å bruke den til senter bak, men tror det vil fungere heller labert)

Skrevet
Etter hva jeg har lest er det slik at man skal koble både bilde og lyd til pj, men jeg har sannelig ikke noen god forklaring på hvorfor?

Spørsmålet mitt nå er rett og slett om jeg trenger en optisk lydkabel fra receiver (Sony DG520) til en Epson TW-700 for å få lyd i mine 5 patos høyttalere?

nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...