Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Oppdateringsfeil "kode 80070424"


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem på maskinen min som jeg ikke har en anelse hvordan jeg skal fikse.

 

Jeg har en dell maskin med vista premium sp1 på.

 

Problemet er at jeg plutelig innså at jeg ikke har fått noen oppdateringer fra windows update på en god stund, så jeg prøvde da å søke manuelt etter oppdateringer.

 

Men da får jeg bare en feilmelding med (kode 80070424) Har prøvd å lese litt på nettet, men forsto ikkje så mye dær (er nu ikke såå go på data:P)

 

så jeg lurer på. Er det noen som kan hjelpe meg? "fore det inn med teskje til meg"

 

Er takknemmelig for alle tips.

 

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har fått ekperthjelp for dette problemet. Følg oppskrifta under slavisk, men husk å start ledetekst (kommandovinduet) som admin!

 

 

Først må du åpne kommandovinduet som administrator. Det kan du gjøre ved å skrive "cmd" i søkefeltet på startmenyen, og høyreklikke på søkeresultatet som kommer opp og velge kjør som administrator.

 

I kommandovinduet skriver du inn følgende kommandoer, med "enter" mellom hver:

 

net stop wuauserv

net stop bits

net stop cryptsvc

ren %systemroot%\System32\Catroot2 oldcatroot2

net start cryptsvc

ren %systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

regsvr32 wuapi.dll

regsvr32 wuaueng.dll

regsvr32 wucltux.dll

regsvr32 wups2.dll

regsvr32 wups.dll

regsvr32 wuwebv.dll

net start bits

net start wuauserv

net start Eventlog

exit

 

Etter å ha skrevet disse kommandoene må du starte maskinen på nytt, og prøve om Windows Update virker. Historien over tidligere oppdateringer har da forsvunnet.

Lenke til kommentar

Ser at du har fikset problemet, men det finnes en annen løsning au for dem som ikke liker å rote rundt i ledeteksten.

 

Start Windows Update. Klikk på Endre Innstillinger, merk av ”Aldri se etter oppdateringer”, klikk OK og Fortsett i Brukerkontokontroll vinduet.

Restart maskinen.

Start Windows Utforsker som administrator (høyreklikk på Windows Utforsker og velg ”Kjør som Administartor”). Klikk Fortsett når det hopper opp et Brukerkontokontroll vindu.

Gå til SoftwareDistribution mappen i C:\Windows mappen.

Merk alle mappene og filene i SoftwareDistribution mappen og slett dem.

Klikk Fortsett når det hopper opp et Brukerkontokontroll vindu.

 

Når alt innholdet i SoftwareDistribution mappen er slettet, start Windows Update igjen, merk av Installer oppdateringer automatisk.

Klikk Fortsett hvis det hopper opp et Brukerkontokontroll vindu.

Nå vil Windows Update lete etter nye oppdateringer, og installere dem korrekt. Starter ikke Windows Update automatisk, start det og klikk Se etter oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...