Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystisk! usbport.sys BSOD -> maskinen starter ikke lenger (svart skjerm)


Anbefalte innlegg

Heisann! Noen som kan peke på mulig problem for meg i denne merkelige situasjonen?

 

Husker ikke hva som skjedde, kun at jeg fikk en blue screen som jeg fikk fotografert, før jeg trykket på reset-knappen fordi den brukte evigheter på å dumpe physical memory. 30 sekunder per 5%...

 

post-22278-1232341715_thumb.jpg

 

Det var kanskje ikke så lurt, i og med at jeg nå ikke får liv i PC'en lenger. Starter opp, viften på skjermkortet går 100% i ca. ett sekund, før den spinner noe ned. Så går det 5-6 sekunder før PC'en restarter seg selv. Dette gjør den to ganger før den bare bli stående å surre med sort skjerm.

 

Har prøvd å bytte skjermkort, prøvd å ta ut to av de fire minnemodulene, prøvd med kun én minnemodul, prøvd å resette CMOS.

 

Kan det være rammen som gikk til h*******?

 

Fikk også for noen dager siden opp en melding fra Vista om at en av harddiskene var på vei til å ta kvelden, men dette tror jeg har med noe drive letters å gjøre, og et minnekort jeg tok ut av minnekortleseren mens skjermen var skrudd av (integrert minnekortleser i skjerm). PC'en skulle vel likevel fått opp BIOS-bildet selv om ingen harddisker var tilkoblet?

 

Laster opp ett bilde av blue screen'en.

 

Alle forslag mottas med stor takk! :)

 

PS! hardware er som følger:

 

ASUS Maximus II Formula

Core2Duo E8600

8gb Corsair PC8500 Dominator

GTX260/Radeon 4870 (prøvd med begge)

Corsiar 620W PSU

WD 300 VelociRaptor, Samsung 1TB F1

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...