Gå til innhold

Turbotull hos Telenor


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg hadde ett par 3 år et Telenor ADSL abonnement på ca 4000/256. Dette var "rock stabil". Lite krøll og lang oppetid hvor jeg kunne drifte en FTP-server og en liten useriøs hjemmeside. Nå fikk jeg øye på Turbo ADSL tilbudet til Telenor og tenkte at hvorfor ikke få 3 ganger mer hastighet for bare kr 50.- ekstra i måneden. Så tenkt så gjort. For 399,- i måneden skulle Telenor levere 12000/750 til meg.

 

Første tiden var alt fryd og gammen. Nedlastingshastigheter på ca 1000kb til 1200kb, alt gikk nå myyye raskere. Etterhvert fikk jeg problemer. Linja ble grusomt ustabil og kunne gå ned flere ganger om dagen. Tok kontakt med Telenor og de skulle fikse alt. Til ingen nytte.... Andre gang jeg tok kontakt, foreslo damen at man kunne sette ned hastigheten for å få bedre stabilitet. Så nå har jeg 8000/550 kbit, men linja er fortsatt ustabil!!! Går ned omtrent daglig. Så mitt spørsmål blir da; bør jeg godta at man reduserer kapasiteten såpass uten at linja blir særlig bedre? Et annet spørsmål er når Telenor i utgangspunktet garanterte 12000kb ned, ikke har overholdt sin del av avtalen vi gikk inn på da jeg byttet abonnement? Bør ikke jeg kunne kreve avslag eventuellt å gå fra hele avtalen?

 

Bare sånn på "tampen". Damen hos Telenor påstod at 12000 kb var sjeldent at man fikk, og at dette kun gjaldt optimale forhold på linje fram til abonnent... Jeg skjønner i grunn ikke dette da andre kan få 16000 kb ned med Turbo ADSL. Noen synspunkter?

 

Takk på forhånd for svar! :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Turbo, Telenor... Men jeg har ikke noe problem med stabiliteten.

Pågrunn av stedet jeg bor på så fikk jeg maks 12000/600 ca.. Men det virker som bare det.

 

Men det du sa at du måtte redusere hastigheten, det tror jeg bare er tull, og dessuten kan du kreve å få litt rabatt når du ikke får levert det du betaler for, som står i "kontrakten"... Så du får høre med dem om det.

 

 

 

 

Håper dette hjelper deg :)

Lenke til kommentar

Telenor Turbo er et "best effort" produkt. Dette betyr jo at de ikke garanterer noe som helst hva angår hastigheter. Bare at du ved maksimale forhold kan få 16000/800 kbit/s.

Har Turbo selv og har vært i noe av den samme situasjonen som deg. Stabilt høyt ned/opp hastighet en periode for så å bli komplett ustabilt. Telenor satt ned hastigheten etter mye om og men. Nå har jeg 8000/700 stabilt..

 

Turbo er også uten tilgang på kundeservice på 05000, kun hjelp via Telenoreksperten. Men ved denne type feil skal du selvfølgelig ringe 05000 for dette er "feil" på deres side, dvs i sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...