Gå til innhold

ny webside! ønsker kommentarer og kritikk


Anbefalte innlegg

Har laget en startside sånn for meg selv

 

Vet dere er mange som har peil her på forumet

 

Hva synes dere om konseptet?

 

Er ikke helt ferdig med logoen helt øverst til venstre men resten er 90 % ferdig

 

Har siden min livets rett?

 

Svir designen i øynene?

 

Ros, ris og kjeft o.. ønskes

 

Her er adressen: http://www.ast4.org

 

Hva ønsker du deg av en startside? ++ og --

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ikke lagt inn linker men det er det kanskje ikke åpnet for ennå? Håpløst navn, hva er assiasjonen mellom ast4 og en startside?

Når jeg skulle legge til en link må jeg velge kategori fra en nedtrekksmeny. Det likte jeg ikke av to grunner:

- Grusom nedtrekksmeny, vanvittig uoversiktlig.

- Jeg var allerede i en kategori.

 

De ulike søkeboksene (google, 1881 etc) tror jeg du med fordel kan droppe. På dine egne søkesider må det bli letter å velge riktig underkategorien. Del opp menyen i to nedtrekksmenyer?

 

Fornorsk resten av siden. Dukker opp en del engelsk innimellom.

 

Så lenge startsiden.no fortsatt har litt mer trafikk enn deg, fjern "Dette er den ultimate startsiden".

 

Men ellers så likte jeg kategoriene, underkatagoriene og jeg syns ikke designen svir.

Lenke til kommentar
Fikk ikke lagt inn linker men det er det kanskje ikke åpnet for ennå? Håpløst navn, hva er assiasjonen mellom ast4 og en startside?

Når jeg skulle legge til en link må jeg velge kategori fra en nedtrekksmeny. Det likte jeg ikke av to grunner:

- Grusom nedtrekksmeny, vanvittig uoversiktlig.

- Jeg var allerede i en kategori.

 

De ulike søkeboksene (google, 1881 etc) tror jeg du med fordel kan droppe. På dine egne søkesider må det bli letter å velge riktig underkategorien. Del opp menyen i to nedtrekksmenyer?

 

Fornorsk resten av siden. Dukker opp en del engelsk innimellom.

 

Så lenge startsiden.no fortsatt har litt mer trafikk enn deg, fjern "Dette er den ultimate startsiden".

 

Men ellers så likte jeg kategoriene, underkatagoriene og jeg syns ikke designen svir.

 

Takker for flott kommentar.. Har notert det du kommenterer på "to-do lista"

 

Men hvorfor skal jeg droppe søkeboksene? Du nevner startsiden.no De har også søkebokser?

 

Kan noen prøve å legge inn link nå? Rart det ikke fungerte.. Får du en feilmelding? og hva sier evt denne?

 

Jeg får lagt inn link her hos meg

 

Ja, jeg må helt klart gjøre noe med domenet takk for at du nevnte det

 

Hva bør en start side inneholde? Noen som har forslag til innhold som gjør siden mer attraktiv?

Endret av w@abbus
Lenke til kommentar

Prøvd igjen nå. Fortsatt feil. Får denne meld.:

Unauthorized

Sorry, you are not allowed to access this page.

Reason

Invalid or expired submit session! Please reload submit page and try again."

Prøver fra siden http://www.ast4.org/index.php?c=139 og trykker på linken "Add A Link Today". Bruker Opera 9.6

 

Liker ikke de søkeboksene fordi jeg føler at veldig mange bare fyller opp nettsidene med gadgets for å få et innhold. Du kunne heller kanskje lage 'søkemotorer' som en underkategori (om det ikke var der allerede) og så gruppert denne videre i forhold til telefonnr, kart, firmaer, etc.

Lenke til kommentar
Prøvd igjen nå. Fortsatt feil. Får denne meld.:

Unauthorized

Sorry, you are not allowed to access this page.

Reason

Invalid or expired submit session! Please reload submit page and try again."

Prøver fra siden http://www.ast4.org/index.php?c=139 og trykker på linken "Add A Link Today". Bruker Opera 9.6

 

Liker ikke de søkeboksene fordi jeg føler at veldig mange bare fyller opp nettsidene med gadgets for å få et innhold. Du kunne heller kanskje lage 'søkemotorer' som en underkategori (om det ikke var der allerede) og så gruppert denne videre i forhold til telefonnr, kart, firmaer, etc.

 

Hva synes dere nå???

 

Siden sist. På menyvalget "Send inn link"

- Har endret nedtrekksmenyen. Blitt mer oversiktlig nå?

- Fornorsket en hel masse

 

Men, fatter ikke at du har problemer med å legge inn.. fikk en kompis til å prøve.. han klarte det og jeg har ingen problemer herfra

 

Er det andre som har trøbbel med dette også??

 

Mulig kanskje det ligger en gammel feilmelding lagret i nettleserens minne hos deg eller no?

 

Står det "Add a link today"?????? Hos meg står det på hoved menyen øverst "Send inn link"

Eller er det add a link på en av undersidene? altså ikke hovedmenyen?

Lenke til kommentar

Hei ks og andre

 

Jeg har tenkt litt på saken...

 

Er enig med deg.. De søker boxene er litt overkill....

 

Men en startside burde jo ha søke funksjoner

 

Ser andre startsider har søk i bøtter og spann, men hva mener du om å ha noen få felt som Google og telefonkatalogen kanskje kart også

 

evt hva bær være med?

 

En startside burde jo være et utganspunkt for sørfingen?

 

Hva mener du KS /dere?

 

(ps Akkurat nå så er designen på søker boksene ikke så ultimate men jobber med saken)

Endret av w@abbus
Lenke til kommentar

Det første som slår meg angående konseptet er, "Å, nei, enda en startside", for det er så mange slike der ute, som prøver å være en erstatning til mange av de allerede eksisterende og gode startsidene.

Du ser ut til å klare deg bra, men det er mulig du har for store forhåpninger til siden din. Tenker da på linja nederst:

Velkommen

 

Dette er den ultimate startsiden! Legg til dine linker helt gratis, så har du tilgang til dine favoritter uansett hvor du er!

 

Så til designet. Du har valgt et stilrent design som fungerer, og som ikke ligner for mye på eksisterende startsider. Det er ikke mange fargekombinasjoner, og det er bra. Men du har noen designmessige feil. I min Firefox 3 ser det ut som den søkeknappen er delt i tre, med venstre bue og høyre bue under selve knappen. I tillegg har du to forskjellige Gulesider-bokser, nesten rett under hverandre. Jeg ville sett om det hadde vært en mulighet å fikse dette, eller slå disse sammen.

 

Logoen din er helt grei. Du trenger ikke ha noe fancy-schmancy som en logo på en startside.

 

En ting som jeg peker litt på, er grammatikk og orddeling. Og jeg ser to orddelingsfeil i den øverste delen av siden: "Top lista" og "Web Hotell som er gratis". I tillegg har du vært litt rask når du har skrevet kategoriene på siden. Tenker da på plasseringen av komma i opplistingen.

 

Om siden din har livets rett? Tja, det er vel nok av sider som ikke burde det, men som fortsatt lever, så det synes jeg så absolutt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det første som slår meg angående konseptet er, "Å, nei, enda en startside", for det er så mange slike der ute, som prøver å være en erstatning til mange av de allerede eksisterende og gode startsidene.

Du ser ut til å klare deg bra, men det er mulig du har for store forhåpninger til siden din. Tenker da på linja nederst:

Velkommen

 

Dette er den ultimate startsiden! Legg til dine linker helt gratis, så har du tilgang til dine favoritter uansett hvor du er!

 

Så til designet. Du har valgt et stilrent design som fungerer, og som ikke ligner for mye på eksisterende startsider. Det er ikke mange fargekombinasjoner, og det er bra. Men du har noen designmessige feil. I min Firefox 3 ser det ut som den søkeknappen er delt i tre, med venstre bue og høyre bue under selve knappen. I tillegg har du to forskjellige Gulesider-bokser, nesten rett under hverandre. Jeg ville sett om det hadde vært en mulighet å fikse dette, eller slå disse sammen.

 

Logoen din er helt grei. Du trenger ikke ha noe fancy-schmancy som en logo på en startside.

 

En ting som jeg peker litt på, er grammatikk og orddeling. Og jeg ser to orddelingsfeil i den øverste delen av siden: "Top lista" og "Web Hotell som er gratis". I tillegg har du vært litt rask når du har skrevet kategoriene på siden. Tenker da på plasseringen av komma i opplistingen.

 

Om siden din har livets rett? Tja, det er vel nok av sider som ikke burde det, men som fortsatt lever, så det synes jeg så absolutt.

 

Tusen takk for kommentaren, Skoen

 

Noterer alt du kommenterer her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...