Gå til innhold

[Løst]hvordan bruker jeg timer til å telle ned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, så, han gav deg en pen link, og du reagerer med et raserianfall?

 

Nåvel.

 

Artikkelen beskriver i alle fall etter min mening mer enn nok til at du skulle kunne bruke en timer nå. Det eneste den mangler er at du bruker Timer.Interval for å sette intervallet, men det sier seg jo my selv. Noe som ikke er så selvsagt er at intervallet er i millisekund -- du må med andre ord sette det til 60 000 for å få timeren til å vente i ett minutt.

 

Når du så har en timer du kan sette til å utføre en oppgave hvert sekund, så burde det være en enkel sak å benytte den til å telle ned. Tenk deg om litt, og se hva du får til ;)

Lenke til kommentar
Så, så, han gav deg en pen link, og du reagerer med et raserianfall?

 

Nåvel.

 

Artikkelen beskriver i alle fall etter min mening mer enn nok til at du skulle kunne bruke en timer nå. Det eneste den mangler er at du bruker Timer.Interval for å sette intervallet, men det sier seg jo my selv. Noe som ikke er så selvsagt er at intervallet er i millisekund -- du må med andre ord sette det til 60 000 for å få timeren til å vente i ett minutt.

 

Når du så har en timer du kan sette til å utføre en oppgave hvert sekund, så burde det være en enkel sak å benytte den til å telle ned. Tenk deg om litt, og se hva du får til ;)

ja da, kanskje jeg overreagerte istad.

men; hva er maksimum for timeren ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...