SiggyT Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Hei folkens, bygde meg nylig en ny PC med AMD Athlon 2100+ og fikk meg en stor overraskelse da jeg startet opp. Hadde aldri trodd at en CPU-vifte kunne bråke noe sånn inn i hel...... :o Kjøpte CPU'en "boxed" og trodde jeg fikk ei relativt bra vifte, men dengang ei. Forrige PC'en min var en PIII/600. Den var stille som graven i forhold til den nye. Har utelukket at støyen kommer fra PSU vifta eller kabinettvifta. (Koblet fra CPU-vifta og startet opp, da forsvant mesteparten av støyen) Noen som har et forslag til en løsning som ikke koster allverdens? Vet at disse CPU'ene utvikler mye varme, men det finnes vel en billig og bra løsning for å dempe en del av støyen fra vifta...
Zamboo Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 se på ukens tilbud på www.pcutstyr.no. tror det er noe der som kan være aktuelt.
KjellV Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Har en Boxed vifte jeg også i en av maskinene som står her. Den yler GANSKE bra ja. Jeg har bestillt en Zalman CNPS6000CU kjøler som skal være ganske bra og støye lite. Bestillte denne fodi jeg skulle ha andre ting fra microplex samtidig. Ellers ville jeg sansynligvis satset på Silent Breeze som de andre sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå