Gå til innhold

Ram feil?


Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skal poste dette temaet så jeg safer (til dere som pirker på slikt ;) )

 

Jepp, greia er den at jeg driver å setter opp en gammel maskin for en kompis, specs sånn ca:

 

tyan trinity et eller annet

amd-k6 3D+Processor

to ibm hardisker 10/ 50 gig

matrox millennum g400 dualhead

 

Trenger dere mere mer spesifikke specs kan jeg ordne det, husker ikke akkurat nå :)

 

Vel, problemet er det at explorer krasjer hele tiden(browseren) får beskjed om å sende problemet til microsoft, har nettopp installert alle critical oppgraderingene til w2k professional, så den greia skal være i orden.

 

Bruker gammel 133 ram, tre brikker som tilsammen gir 320 meg ram, dette fordi jeg har dobbel og enkel banks på rammen, kan dette gjøre systemet ustabilt?

 

Har installert opera for å kunne poste ting her, og det funker akkurat nå bra :)

 

Dette er min gamle maskin og har hatt ram feil før, windows var helt crazy, disken krasjet hele tiden og måtte installere windows på nytt konstant.

 

Har installert et gammelt creative soundblaster 128, disken krasjet totalt hele tiden når dama skulle spille the sims :) Dette skjedde ikke før jeg installerte sp1. Lurer på om microsoft har neglisjert dette gamle kortet og at det derfor gjør systemet ustablit? Mye gammelt her kan være hardware feil?

 

Vel, har drukket en del vin i dag, men hva tror dere, er det rammen som er problemet eller hardwarefeil? :) Håper dere får noe ut av dette ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...