Gå til innhold

Floppydisken funker ikke!

Gjest Slettet+87234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+87234
Skrevet

Windows finner igjen floppydisken og sier at den fungerer som den skal, men hveis jeg skal utforske en diskett sier windows at jeg må formatere disketten; -'windows kunne ikke fullføre formateringen', står det. Dessuten lyser lampa på stasjonen konstant.

Hva skjer og hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+87234
Skrevet

seff! je gjør det! takk!

Gjest Slettet+87234
Skrevet

det hjalp ikke da men...

Skrevet

Viss lyset på diskettstasjonen lyser konstant, så er det kabelen som er feil veg. Du sa du hadde prøvd å snu han utan at det virka, men prøv andre kombinasjonar. Dersom du snudde kabelen i diskettstasjonen, snu han på hovudkortet i staden, eller prøv eit anna uttak på kabelen dersom han har fleire. Prøv deg fram rett og slett! :)

Skrevet

Jeg har nesten samme problem. Jeg hadde en maskin og kjøpte nye komponenter, så putta jeg diskett stasjonen i den nye maskinen og ingenting fungerte. Jeg byttet på kabelen men det hjalp ikke. Skjønner ingenting... :shrug:

Skrevet
det hjalp ikke da men...

Hvordan snudde du kabelen? om du ikkje forsøkte snu enden som er koblet til floppy 180 grader. Rød strek/merking på floppykabel skal være mot pin 1 - vanligvis slik at rød merking vender mot strømkontakten på floppy /CD/ HD. Det samme i enden på hovedkortet - rød merking til pin 1 - skal være merket ved kontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...