Gå til innhold

HP Laddere blir ødelagt!


itwiz

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavillion pc.. Først ble laddern min ødelagt, jeg tenkte ikke noe særlig mer over det og spurte en kompis om jeg kunne få hans gamle ladder siden han hadde kjøpt seg ny pc.. Nå har jeg hatt den i 3-4 dager og i går slutten også den å fungere.. Hva kan dette komme av? Ren tilfeldighet?

 

Jeg har nå en tredje ladder på en annen kompis, håper ikke den også blir ødelagt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Bare et tilfeldig spørsmål: Er jeg den eneste som ikke har hatt problemer med HPen min? Er nå en drøss på skolen min som har HP-pcer, men jeg har da aldri hørt noen klage over dem :hmm:

 

Skolelappisene er vanligvis Compaq, som er ok, solide maskiner. Vi snakker om Pavillion. Det er søppel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vi har endel hundre hp maskiner, og har vell byttet samtlige ladere ihvertfall en gang hittil dette skoleåret.

at hp ikke engang vil ha tilbake defekte ladere lenger men bare sender ut det antall folk spør om sier vell litt om hvor utbredt det er.

 

Hehe:) Skulle nesten tru du jobba sammen med meg! Vi anskaffet 450 HP Compaq nx6325 for 2 år siden og vi har vel bytta minst halvparten av laderne. Vår observasjon var ikke bare det at de originale laderne på 65w slutta å virke, men at maskinene også trengte 90w ladere etter at 65w hadde knekkt de. Hjalp altså ikke å få en ny 65w lader som maskinene ble levert med. Strømforsyningen har nok vært underdimensjonert og disse modellene skulle aldri ha vært levert med 65w lader. HP har ikke villet ha tilbake de "deffekte" 65w laderne. De fleste er helt ok, men kan ikke brukes på nx6325..

Endret av oj9900
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil bare legge til at HP Pavilion og Compaq Presario som begge er sluttbruker produkter ofte kan inneholde samme hardware noen ganger helt identisk, så at Pavilion er dritt og Compaq er bra er en ganske uviten påståelse. Compaq Presario er lavbudsjetts bærbare som lages på samme plass som HPs Pavilion. Ettersom de er lavbusjetts generelt så har de ingen skjermkort eller andre komponenter som blir like varme som i dyrere Pavilions. De ser også mindre fancy ut evt mer billig ut enn Pavilion. Jeg har jobbet med HP/Compaq maskiner i over 3 år og kan ikke si jeg har merket noen stor forandring i antall ladere som går i stykker etter at de byttet til ny type lader med DV4/5/7-1xxx seriene, men jeg har merket at færre maskiner må på service for at DC pin i strøm inngangen på pcen er løs.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...