Gå til innhold

GTX 295 Quad SLI + 3DMark Vantage - 35k - Norgesrekord!


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har fått en flott CPU (igjen). Har fått hendende mine på en av de berømte B-batchene, Core i7 920 (batch# : 3837B017). :)

 

Jeg er ikke ferdig med overklokking ennå. Den kjører @3.8GHZ på ca. 70'C(core) på full prime95-load på luft. Jeg har fremdeles ca. 15'C å gå på for 24/7 og denne CPUen kan bli spennende etterhvert.

 

Hei, hvor fikk du tak i denne cpu med batch B ?

 

nuffe

Jeg kjøpe den hos Netshop.no, som var den første som hadde i920 på lager i Norge, og jeg kjøpe den på første dagen. :) flere mente at det var dumt å sitte med CPU på bordet, men nå er jeg glad at jeg kjøpte den da.

 

EDIT: Jeg holder på med å kjøre prime95 i backgrun, så legger inn et nytt og fersk bilde.

 

@3.8GHZ, HT:ON, Turbo:Off, 1.23v(Load) - forløpig 5 timer prime stabilt

smalprime38ghz21jo2.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde skaffe deg real temp 2.90 2.70 viser ikke rette temp som sagt her

 

Downloadet real temp 2.9 og (pakket ut zip-filen mens prime96 kjører) og den viser max (core temp) under 80'C. Real temp 2.7 viser under 75'C, og CPUID Hardware monitor viser under 76'C.

 

 

@3.8GHZ HT:on, turbo:off, 1.23v(Load)

smalprime38ghz23ta5.th.jpg

Lenke til kommentar
pent pent pent.. testet 4Ghz på 1.3v elns..?

 

edit: stemmer.. 100C er Tjmax eller hva det heter, ikke 95. Dine temps er 80C ca.. ;)

Takk, ja dette er pent.

 

Har ikke kommet til 4GHZ testing ennå. Jeg skal ta det pent og rolig og øke spennetingene sakte og sikkert oppover. (prøver å få til en systematisk burn-inn prosess). Nå kjører jeg på @3.8GHZ(19x200), så alle stillinger (RAM, QPI/VTT , osv) er finjustert på BCLCK 200. Herfra er det bare øke multiplier og Vcore for 4GHZ, og 4.2GHZ. Jeg får se hvor langt jeg vil klare på luft for 24/7.

 

EDIT:

Jeg skal bruke litt tid på dette og eksperimentere litt med BCLCK 210 og 220 også, DFI skal kunne klare BCLCK 220 uten særlig mye stress.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
P36598 3DMarks verdensrekord.

Skal du ikke slå den?

Det kan være fullt mulig med et slikt oppsett, ja. (*hinte til **dp** *) Den scoren kan få litt utfordring når folk får kloa i LN2rør o.l. :D

 

er det på luft?? eller LN2?
WRen er satt på LN2

 

har nå testet bittelitt med true på 965 cpuen.. 4.2Ghz er rock solid i hvert fall.. Problemet er mer at jeg ikke får noe særlig over 165blck på evga kortet, det stinker.. lurer på hva jeg gjør galt.. på P6T kjørte jeg ca 180bclk under ln2.. får håpe at kortet "løsner" ved -100C ;)
Ikke mer enn 165? Alle kortene jeg har testet (P6T, RIIE, MSI Eclipse, GB Extreme) har alle klart 210-225 :huh:

 

Hei, hvor fikk du tak i denne cpu med batch B ?
Anbefaler å sjekke Ebay for spesial-batcher

 

Må vel bruke boxedkjøleren da :thumbdown:
Boxed kjøler er slett ikke ille, egentlig.

 

Hva er WR med et 295 GTX?
Det ble vel nevnt 40k poeng oppi her. Ellers kan det stemme med 32k ("lovlig" registrert score) som Shorty sier.

 

Alle sitter spent og venter på Kingpins nye rør tenker jeg :D

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har nå testet bittelitt med true på 965 cpuen.. 4.2Ghz er rock solid i hvert fall.. Problemet er mer at jeg ikke får noe særlig over 165blck på evga kortet, det stinker.. lurer på hva jeg gjør galt.. på P6T kjørte jeg ca 180bclk under ln2.. får håpe at kortet "løsner" ved -100C ;)
Ikke mer enn 165? Alle kortene jeg har testet (P6T, RIIE, MSI Eclipse, GB Extreme) har alle klart 210-225 :huh:

 

Eehh..

Det er snakk om en 965 her ikke en 920.

Du har klart 200+ på alle varianter av ci7 mener du?

(Så mye "stash" til så mange kroner har du vel ikke fått kloa i). :)

Lenke til kommentar

Startet med 4GHZ-testing idag og skal prøve uten HT i første omgang. Har kjørt Prime95 i over 1 time nå og det viker til være solid og holdbart, men skal stoppe den snart og prøve med HT. Det som overasket meg er at temperaturene er lavere enn igår(@3.8GHZ + HT).

 

@4GHZ HT:off, Turbo:off, 1.31v(Load) :) Foreløpig nesten 2 timer prime stabilt.

4ghz8ah4.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

De fleste HK vil klare høy BCLCK på lavere RAM-frekvenser uansett CPU, tror jeg. Problemet starter når man har høy-BCLCK + høye RAM-frekvenser. Da må man øke QPI/VTT spenningen for å få det stabilt, og noen HK krever mer QPI/VTT for å kunne kjøre høy BCLCK + Høy RAM frekvens stabilt, tenker jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Startet med 4GHZ-testing idag og skal prøve uten HT i første omgang. Har kjørt Prime95 i over 1 time nå og det viker til være solid og holdbart, men skal stoppe den snart og prøve med HT. Det som overasket meg er at temperaturene er lavere enn igår(@3.8GHZ + HT).

 

@4GHZ HT:off, Turbo:off, 1.31v(Load) :) Foreløpig nesten 2 timer prime stabilt.

4ghz8ah4.th.jpg

 

legg på 10-13grader med HT on ca.. blir VARMT :)

 

edit: jeg har ikke testet så fryktelig mye enda, men ser ut som ca 170bclk var maks med selv minne lavt. gir meg selvfølgelig ikke, tester mer snart.. mye å gjøre, har akkurat flyttet.

 

kjører forøvrig rammen på ca 1000Mhz 9-9-9-24

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd 1000MHZ RAM, men har eksperimentere litt med 1866MHZ. Jeg har ikke fulle oversikten ennå, men og har ett inntrykk at utover det må man fore med en god del QPI/VTT for å kunne få det stabilt på høye BCLCK. I tilegg vil man fort trenge over 1.65v på minne og da må man passe på at "keep CPU VTT (Uncore) voltage within 0.5v of DRAM memory voltage"(ifølge Intel), ellers kan det skade CPU.

 

Min RAM klarer seg fint @1866 9-9-9-24 med 1.66v, men jeg har valgt å bruke lave frekvenser med strammet timing, 1200MHZ 6-6-6-18 på 1.6v og da kan ha veldig lav QPI/VTT på 1.26v som hjelper med å senke varmen på CPU.

 

Ja, denne HT-grien skriker for vannkjøling, og man kan regne med 10 grader ekstra, glatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...