Gå til innhold

TES: Musikken i hovedmenyen hakker!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Lenge siden jeg sist var på denne delen av forumet, men jeg bestemte meg i går kveld for å installere Oblivion igjen. Har også installert en god del modder. I går kveld fikk jeg bare tid til å installere spillet sammen med moddene, og når jeg startet spillet gikk alt helt fint (fikk bare tid til å gå til hovedmenyen og forandre graffikinstillinger o.l).

Men når jeg starter spillet i dag, så begynner musikken plutselig å hakke skikkelig når jeg kommer til hovedmenyen! Musikken henger seg rett og slett opp på samme plass. Samme skjer når jeg starter selve spillet, og etter hvert stopper musikken helt opp, også starter den igjen, begynner å hakke, slutter, starter, etc., og sånn fortsetter det! Jeg har prøvd å rense CD-en og slikt, men til ingen nytte.

Hjelp? Noen?

Miromurr

Endret av Miromurr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du installert noen codec-pakker i det siste? Slike kan forårsake problemene du nevner... Er for øvrig ganske sikker på at spillet ikke bruker DVD-en under spilling - alt, inkludert musikken, ligger på harddisken.

Skrevet (endret)

Hmm... Vil ikke si at jeg har små datakunskaper, men jeg aner ikke hva en codecpakke er, så har mest sannsynlig ikke installert noen...

Endret av Miromurr
Skrevet
Hmm... Vil ikke si at jeg har små datakunskaper, men jeg aner ikke hva en codecpakke er, så har mest sannsynlig ikke installert noen...

Da har du nok ikke det. :)

Skrevet

Har deaktivert alle moddene mine, og problemet er der fortsatt. Tror dere det hjelper å reinstallere spillet? Har liksom ikke lyst til å installere alle moddene mine på nytt...

Skrevet

Eg ville foreslå å re-innstalere det ja.

Viss du ikkje vil innstalere alle på nytt, så berre på kopier av alle filene(kanskje litt slitsamt, siden du ikkje må kopiere dei som er der frå før, men det er jo lett)

Skrevet
Har deaktivert alle moddene mine, og problemet er der fortsatt. Tror dere det hjelper å reinstallere spillet? Har liksom ikke lyst til å installere alle moddene mine på nytt...

Mulig det vil hjelpe, skjønt jeg tror heller det er et problem med annen programvare/codecs på PC-en. Merkelig problem...

Skrevet (endret)

Meh, reinstallerte (uten nyeste patch, modder, eller noe), men problemet fortsatt der...

EDIT: Hvis det er er sånn der codec problem eller hva du nå kaller det, MiSP, aner du hvordan jeg kan fikse det? Aner ikke en gang hva en codec er, så er litt fortapt uten hjelp her...

Endret av Miromurr
Skrevet (endret)
Meh, reinstallerte (uten nyeste patch, modder, eller noe), men problemet fortsatt der...

EDIT: Hvis det er er sånn der codec problem eller hva du nå kaller det, MiSP, aner du hvordan jeg kan fikse det? Aner ikke en gang hva en codec er, så er litt fortapt uten hjelp her...

En codec (COmpressor-DECompressor) er det som gjør at du kan spille av video og lyd. :) Når musikk- eller videoavspilleren spiller av en fil, så "konsulterer" den codecen for å få vite hvordan filen skal pakkes ut (stort sett all video og lyd er som kjent komprimert - en vanlig sang i ukomprimert format tar kanskje 50 MB, en tilsvarende mp3-fil tar 3-4 MB).

Aner egentlig ikke hvordan du skal kunne fikse det, nei... Hvis problemet ikke har vært før, så ville det egentlig vært rart om det var codecfeil, ettersom du ikke har installert eller endret codecer.

Du kan høre med folka på det offisielle forumet.

Endret av MiSP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...