lknight Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 eg lurer på en ting... av en eller annen grunn så vises min dvd-rom som cd-rom på 'min datamaskin'.. eg får ikkje sett på dvd'er eller nåt før eg får endret det til at det vises dvd-rom... når eg prøver å velge "open dvd.." på MPC, så vil den ikkje åpnes fordi den leser ikkje disken som DVD, men som CD... korleis får eg endret det tilbake? eg hadde det problemet før, men eg hugser ikkje hva eg gjorde for å ednre den til å bli normal dvd-rom igjen... nogen som veit?
meeg Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hvis du har en gammel maskin eller en maskin med gammel BIOS, vil ikke DVD spiller/brenneren bli gjenkjent av systemet. Søk etter nyere BIOS og drivere til din maskin og installer disse.
lknight Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 Hvis du har en gammel maskin eller en maskin med gammel BIOS, vil ikke DVD spiller/brenneren bli gjenkjent av systemet. Søk etter nyere BIOS og drivere til din maskin og installer disse. vel, eg har en ganske så "ny" maskin da 2 år gammel... eg har jo hatt dette problemet før, men eg husker ikkje korleis eg fiksa det... så eg får fiksa det dersom eg installerer nye bios-drivere?
Zink Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Sjekk hos produsenten om de har en firmware til dvd'n. Last ned/pakk ut og avinstaller dvd'n fra enhetsbehandling. Restart og installer. Vær klar over da, at tidligere gjenopprettingspunkter ikke er bra å bruke slik at de bør slettes hvis dette fixer problemet. edit: husk for all del at det ikke ligger ei plate i spilleren når du evt. oppdaterer firmware. Hvis det misslykkes så vil den nemlig ikke fungere, akkurat som med en bios på hovedkort. Endret 14. januar 2009 av Zink
lknight Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 (endret) ok.. ser ikkje ut til at eg får løst problemet, altså.. =/ problemet e jo det her: det står altså "CD-stasjon" sjøl om eg har i en DVD-plate.... og hvis du ser her, så lister EVEREST opp det som en DVD-RW ROM og ikkje CD-ROM: eg prøvde å avinstallere dvd-rom'en uten å ha dvd oppi selvfølgelig, men den vil seg ikkje for det om... og det vart litt vanskelig å finne drivere til min DVD-ROM.... googlet, men fant bare programmer og sånt tull.... Endret 14. januar 2009 av lknight
Einride Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Siste firmware for ND-1300A finner du på http://support.necam.com/Optical/downloads/FlashFirmware/
Utsynet Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Har opplevd at så lenge spilleren er tom rapporteres det om en cd spiller/brenner. Etter å ha lagt en dvdplate inn i spilleren skifter den navn i utforsker til dvd og platen spilles av. Når så platen fjernes blir det igjen en cd spiller. Merkelig, men det fungerer hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå