Gå til innhold

Kabinett til disk server


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal ha en PC som i hovedsak vil bli brukt som disk server. Men den skal også kunne gjøre andre oppgaver, for eks. rippe CD'er, DVD'er, Blu-ray filmer. Vil sannsynligvis også (via remote) bli brukt til e-post, dokumenter m.m.

 

Det jeg i første omgang er ute etter et forslag til et kanbinett som kan romme mange disker.

Det bør romme minst 10 3.5" disker og 3 5.5" (2-3 DVD lesere/skrivere).

Gjerne et litt kompakt kabinett (ikke tower) om det er mulig.

 

Noen forslag?

 

TEK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Lian Li sitt cube kabinett virker veldig lovende. Har sansen for at det støtter 3x120mm vifter.

Dog, til 2400,- er det vesentlig dyrere enn Yeong Yang sitt cube kabinett til 1300,-

 

Det spørs om ikke Yeong Gang er bra nok for min del. 30 disker er nok mer enn det jeg trenger, 13 burde gå greit med tanke på at HD teknologien kontinuerlig blir bedre. Med 12 disker kan en sannsynligvis satse på å bytte ut eldre, mindre disker, med større nye istedenfor å bare sette i flere disker etterhvert.

 

Takk for gode tilbakemeldinger så langt (flere tas selvsagt fortsatt imot ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har også dette Yeong Yang Server Cube kabinettet med samme løsning som nevnt over her. Riktignok med 2 hdrammer med plass til 4 disker i.

 

Ca hver 3-4 uke har Netshop dette på tilbud til rundt 600-700kr, og det er nå 2 uker siden sist, så det er bare å følge med om en uke eller to tenker jeg :cool:

Lenke til kommentar

Av akkurat samme grunn gjorde jeg det samme valget. LianLi Cube er et fantastisk kabinett, både funksjonelt og utseendemessig, men det koster alt for mye. Når du i tillegg MÅ kjøpe med ekstra deler for i det hele tatt å bruke det (gitt at du ikke kun skal fylle det med SSD da, som du kan feste med dobbelsidig teip hvor du måtte ønske), blir totalprisen alt for høy for min del.

 

Prøvde meg forresten på et selvbygg, inspirert av YeongYang og LianLi, før jeg kjøpte. Hvordan det ble kan du se i linken i signaturen min. Har desverre ikke fått lagt ut de siste bildene etter at jeg avsluttet prosjektet.

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...