Penneknekt Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Sitter med en eldre Rotel RA-931 stereoforsterker (sikkert 10 år gammel) som jeg gjerne skulle hatt koblet til min PS3. Den har ingen optisk utgang, kun de vanlige RCA/phono-utgangene (se vedlagt bilde). Er det i det hele tatt mulig, f.eks via omformere? Eventuelt: Går det an å få lyden fra spillmaskinen til høyttalerne via TV? Jeg har en splitter ny Sony KDL 32 D3000 med et bredt spekter av tilkoblingsmuligheter (alt fra HDMI til RCA). Kan jeg f.eks koble PS3 til TV med HDMI, for deretter å koble videre fra TV til forsterker med RCA/phono? Endret 13. januar 2009 av Penneknekt
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Det som du nevner med å kjøre lyden via TV-en skal fungerer bra det... Bare å koble til med RCA/Phono...
Penneknekt Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Bare for å presisere: Lyden fra spillet/filmen i PS3en finner altså veien til høyttalerne via TV?
MadnL Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Virket fint for meg med en gammel forsterker. PS3 <-HDMI-> TV TV <-Rød/hvit kabel-> Forsterker Forsterker <-Gammeldags kabel-aktig ting-> Høyttalere
Penneknekt Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 (endret) Konge! Da slipper jeg å kjøpe ny forsterker! Takk for hjelp! *Kose med Rotel'n sin* Endret 13. januar 2009 av Penneknekt
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Bare for å presisere: Lyden fra spillet/filmen i PS3en finner altså veien til høyttalerne via TV? Om du kobler headset til TV for at bare du skal kunne høre lyden, så blir det samme prinsippet om du kobler til en slik kabel mot en forsterker...
Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Bare for å presisere: Lyden fra spillet/filmen i PS3en finner altså veien til høyttalerne via TV? Ja. Sånn gjorde jeg det en stund med min gamle forsterker, da TVen min hadde phono-ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå