Gå til innhold

Ny HTPC - Kompromiss ytelse/varme/støy


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag har jeg et Antec Fusion Max Remote HTPC kabinett, Nforce 790i Ultra hovedkort, Nvidia GTX280 skjermkort, 4gb OCZ 2000mhz minne, Intel core 2 duo E8500 CPU med OCZ Vendetta 2 kjøler.

Dette er med andre ord en bra pc, men den blir altfor varm i Antec kabinettet. Idle temp på SPP/MCP brikkene er mellom 65-72 grader, skjermkortet har idle temp på ca 65 grader. CPU'en har det litt bedre med 40-45 grader. Jeg sliter veldig med stabilitet med ny installert Vista 32 bits. (Har også prøvd 64 bits med samme resultat)

Skal jeg ha ned temperaturene, må jeg bytte ut Mist viftene med noe som pusher mer luft og bråker for mye....

 

Er derfor ute etter å bytte noen komponenter, og ønsker noe som støyer litt mindre, blir mindre varmt men likevel har bra nok ytelse. (og ikke minst må det være stabilt)

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har selv ett slikt kabinett, skrev akkurat ett innlegg i annen post om kabinettet om at jeg også var plaget med at det ble noe varmt i kabinettet.

 

Har en core2quad 2,9ghz og ett 8800GT. Har byttet ut cpu kjøleren med en schyte ninja mini og har plassert en stille 92mm noctua vifte på den som blåser bakover i kabinettet. Dette har funket fint, men som sagt ble noe varmt, så jeg prøvde å snu viftene i siden, og da fikk jeg ned tempraturen ca 10 grader ved full load. Er ingen vifter som tar med seg varmen ut direkte, men virker som cpuvifta får ut en del på baksiden av kabinettet (det gjør også skjermkortet GW goldensample kjøler på det).

 

Maskinen står i en hylle i en tv reol så blir jo ganske varmt i hylla, men får værtfall bedre resultater på temp når jeg snudde viftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...