Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Voksing av hårvekst (les hårfjerning)


Sempercogitare

Anbefalte innlegg

Har barbert rundt kjønnsorganet mitt noen måneder nå, men syntes det å vokse håret vekk har virket som en spennende tanke. Derfor kjøpte jeg en pakke med Veet wax strips Shea butter and Berry (rosa og fin pakke med 20 voks striper og 4 våtservietter :p). Har ikke hatt noen erfaring med slikt tideligere så var egentlig bare å lese bruksanvisningen for og så slenge meg i det. Men merket at det hadde nok vært lurt for meg å få informasjon fra noen som hadde prøvd slikt tideligere. Derfor har jeg lagt denne tråden slik at man kan dele tips og triks :p.

 

Hva jeg fant ut var bl.a. at voksing svir:P (første gangen jeg barberte mot hårene hadde jeg tequila som aftershave og det svei, etter en har vokset svir det som de første sekundene med tequila på et nybarbert kjønn konstand og dette varer noen timer).

Det at det svir gjør det også ganske spennende for en får sånn adrenalinkick før hver gang en skal dra møkka av.

Det er viktig å gjøre dette raskt, noe jeg ikke fikk til første gangen og derfor ble det bare en kraftig lugging i hårende uten at noen kom av.

Først virket det også som at å putte vokst stripen horisontalt for da dekket den nesten alt håret som skulle fjernes, men tingen er at det er vanskeligere å få fart på avriviningen av stripen da, så put den vertikalt.

Stram hud er også viktig, det står på pakken at man ikke skal vokse i intime soner, jeg tror dette er på grunn av alle vinklene huden tar i disse områdene og det kan være vanskeligere å holde huden stram slik at voksen strekker huden med seg et stykke som kan være en belastining for blodkar og slikt (fikk et blåmerke selv, kan legge ut bilde hvis jeg finner blue tooth tingen min).

Det er nok også lurt å ha litt lengde på hårene slik at voksen tar tak.

Siden jeg har barbert meg en stund så var det noen hår som voksen ikke fikk skikkelig tak på, og dro stripen over flere ganger for å ta disse, men gav opp og tok de med høvelen til slutt.

 

Det var min erfaring, gjerne del din hvis du har en :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...