Gå til innhold

Rogue-Rogue i arena

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ville bare se litt hva andre folk mener om dobbel rogue comboen nå i WotlK, og om noen har prøvd den og vil gi sin mening/noen tips ?

Jeg prøvde selv denne comboen uten gode resultater, er dette en combo som er i ferd med å ikke være så gunstig lenger? :O

Endret av Lmmk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har da ikke vært gunstig siden s1/2 ? Er ikke mangen som kjører denne komboen nå, er ikke det jeg vil kalle en sterk kombo heller. Rogues går som oftest med Priests/DK's/Palas/Mages/Warlocks & Druids

Skrevet

Møter dere heavy armor klasser så sliter dere ja.. DK, pala, bear, warr og er lite dere får gjort. Og nå som det nesten alltid finnes en av de nevnte klassen i 2v2 så vil det fungere dårlig for dere.

Tror faktisk også priests overlever deres burst, kanskje uten pain suppression til og med.

Skrevet
Møter dere heavy armor klasser så sliter dere ja.. DK, pala, bear, warr og er lite dere får gjort. Og nå som det nesten alltid finnes en av de nevnte klassen i 2v2 så vil det fungere dårlig for dere.

Tror faktisk også priests overlever deres burst, kanskje uten pain suppression til og med.

Priest kan ikke overleve bursten til 2 rogues uten peeling fra den han spiller med, umulig.

Skrevet (endret)

I s4 var jo dette ezmode comp nr.1, alle spilte druid/xxx, og da var double Shs rogue en genial counter, da du gjerne gibba fotm-rerolling druids på 6 sekunder.

Forsåvidt tror jeg du drar mer nytte av å hooke opp med en arcanemage eller deathknight, nå i s5. Om du skal spille med healer, så skaff deg en strap-on that says "rofladin" :D

Endret av teepo
Skrevet

Priest kan ikke overleve bursten til 2 rogues uten peeling fra den han spiller med, umulig.

så 20k hp + pain suppresion 40% reduction = 28k damage. I tillegg kommer 500-600 resi som reduserer crit sjanse med ca 7-8% og crit damage 14-16%.

Også har du shield, renew, pom, fear. Og ikke minst en teammate som har en eller annen form for CC.

Skrevet

så 20k hp + pain suppresion 40% reduction = 28k damage. I tillegg kommer 500-600 resi som reduserer crit sjanse med ca 7-8% og crit damage 14-16%.

Også har du shield, renew, pom, fear. Og ikke minst en teammate som har en eller annen form for CC.

Med stunlocken til Double rogue vil du ikkje ha sjangse til å caste noko som helst før du er død.

Heldigvis speler eg med Ret pally så han kan kaste BoP på meg mot double rogue. Så vil eg få healet meg fullt opp og er klar med PS om dei prøver på ny burst. Og med reflective shields på pallyen er det eigentlig Win everytime. Om dei ikkje har mykje heldige crits og bruker blind effektivt nok.

Skrevet

Leste du hva jeg i det hele tatt skrev? Uten peeling fra den man spiller med har man ikke sjangs å overleve 2x rogues i burst. Får ikke casta Pain Suppresion engang, bare så det er sagt. Å ja, vet hva jeg snakker om her. Har 21.4k hp self-buffed å 739 resilience.

Uansett, fear hjelper da ingenting. Det blir trinketta innen 0,3 sec å da må man bare overleve de neste 27/30 sekundene.

2 rogues er vanskelig for priest uansett. Jeg er totalt avhengig av å trinkette, caste en kjapp fear å be til gud om at hvertfall en av de to roguene vil trinkette den, så roguen min kan blinde han. Priests som spiller med Retpalas har det nok litt lettere. Men, når priesten blir bubbled, så vanisher dem bare å starter all-over. Da kanskje også uten PS på priesten = GG

Skrevet

Enig med AnewZ.

Menne prøv å specc i blood spatter, også møter dere plate går dere 2x garotte og 2x rupture, da bør det gå relativt raskt å drepe en plate-user.

Ellers så har jeg bare en ting å si:

Hei larsi, wiwiwiwiiwiwiwiw

Skrevet

Leste du min først?

Jeg nevnte aldri i min post at teammate ikke var inkludert i fighten.. Det var det du som tok opp.

Vil ikke trinket+pain suppression være et bedre alternativ enn fear som blir trinketa?

Skrevet

To rogues brenner nå ned alt av cloth og leather spillere, ofte mail også, lett. Eneste utfordringa kan være en paladin som kan BoP'e. Men da er det fult mulig å vanishe og starte på nytt.

Har selv sett på to rogues sammen, men samhandling kan det funke fett.

Skrevet
Leste du min først?

Jeg nevnte aldri i min post at teammate ikke var inkludert i fighten.. Det var det du som tok opp.

Vil ikke trinket+pain suppression være et bedre alternativ enn fear som blir trinketa?

Nå vet ikke jeg hvilken kombo du spiller, men for meg som spiller med rogue så er er trinket/fear et mye bedre alternativ.

Skrevet
To rogues brenner nå ned alt av cloth og leather spillere, ofte mail også, lett. Eneste utfordringa kan være en paladin som kan BoP'e. Men da er det fult mulig å vanishe og starte på nytt.

Har selv sett på to rogues sammen, men samhandling kan det funke fett.

Joda, men bleeds osv kan vær litt nedtur når du prøver å vanishe.

Skrevet

Med litt samhandling skal alle duo-rogues klare å kontrollere en fiende til. Sap'n skal inn før man starter på den man vil drepe selvsagt, og man har blind (+re sap) og man kan skifte target for å stunlocke.

Og man vanisher aldri med bleed på...

Skrevet
Med litt samhandling skal alle duo-rogues klare å kontrollere en fiende til. Sap'n skal inn før man starter på den man vil drepe selvsagt, og man har blind (+re sap) og man kan skifte target for å stunlocke.

Okei, først av alt - det er ikke alltid man får inn en sap i utgangspungtet. Hvis dette skjer, er man allerede underlegen i matchen. Og man må kanskje ty til en tidlig blind. Og alle vet at 2 blinds på rad er veldig lite effektivt, så man kan da re-sappe som du sier. Men hva hvis man da har bleeds på, da er det ikke like lett å resappe (siden du sier man aldri vanisher med bleed på :E), og da har man plutselig kun 10 sec CC, som ofte blir trinketet, dermed redusert til 0.5 se c CC. Så da, før man får neste sjanse for en full blind, eller en sap (som må skje etter en blind, med mindre du er heldig), så har de andre rukket å drepe enten deg, eller partneren din, og kampen er tapt.

Skrevet

Okei, først av alt - det er ikke alltid man får inn en sap i utgangspungtet. Hvis dette skjer, er man allerede underlegen i matchen. Og man må kanskje ty til en tidlig blind. Og alle vet at 2 blinds på rad er veldig lite effektivt, så man kan da re-sappe som du sier. Men hva hvis man da har bleeds på, da er det ikke like lett å resappe (siden du sier man aldri vanisher med bleed på :E), og da har man plutselig kun 10 sec CC, som ofte blir trinketet, dermed redusert til 0.5 se c CC. Så da, før man får neste sjanse for en full blind, eller en sap (som må skje etter en blind, med mindre du er heldig), så har de andre rukket å drepe enten deg, eller partneren din, og kampen er tapt.

Vanisher du rett etter en tick på bleed får du inn en sap før neste tick.

Skrevet

Om du som Rogue/Rogue team kun får inn 0,5 sec CD så bør man heller spille en annen kombo.

Sap -> Start på en target & tving han til å måtte trinkette ut av stunlock -> Blind.

Det var da 10sec CD. Så iløpet av de 10 sekundene så prøver man å drepe target nr2, som også må bruke trinket på stunlock ( evt. bubble etc ) -> Blind. Så som Rogue/Rogue har man sykt mange counter-combo's så de har det ikke lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...